Gå til innhold

Hvor fort kan jeg bli gravid igjen?


Yvonne83

Anbefalte innlegg

Horer og leser saa mye rart.... Naar er d ok aa prove igjen?? Legen vaar sier vi burde vente 6 mnd. Vet ikke om jeg kan vente saa lenge.... Eneste som faar meg gjennom dagen er tanken paa aa bli gravid igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen grunn til å vente så lenge med å prøve igjen (så fremt en ikke har hatt keisersnitt eller andre komplikasjoner) Legene sier veldig mye forskjellig. Tror likevel det kan være en fordel å ha en mens før en prøver igjen. Dette for å få kroppen "i gjenge" igjen. Jeg mistet selv min førstefødte datter i uke 27 og vi begynte å prøve igjen etter en menssyklus. Fikk igjen mensen etter åtte uker. Ble gravid igjen ca 3,5 måned etter at hun ble født og venter nå en lillesøster om bare fem uker!! Forstår godt at du ønsker å bli gravid igjen MED EN GANG! Jeg hadde det helt likt. Håper det klaffer raskt for dere! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør spørre en annen lege, eller be om å få en begrunnelse for uttalelsen om å vente 6 mnd?

Jeg hadde en MA oppdaget i uke 8 (embryoet hadde stoppet opp i utviklingen ca to uker før), og måtte til utskraping. Det var nå på tirsdag.

 

Min gynekolog sier at han mener jeg burde vente til jeg har hatt en naturlig mens før jeg blir gravid igjen, mens gynekologen på sykehuset mente det var noe man sa før, for utskraping gav større skade på livmorslimhinnene da enn nå. Han sa at det ikke skulle være noe i veien for å prøve igjen i denne perioden som jeg er i nå. Så viss jeg er ferdig med å blø til den tiden da jeg antar jeg vil ha eggløsning (viss jeg får det denne gangen), så prøver vi igjen med friskt mot.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Føsrt må jeg bare få si at det er trist å høre at dere mistet babyen deres. Var det i svangerskapet, under fødsel eller like etterpå?

 

Jeg hadde en dødfødsel litt over midtveis i svangerskapet, og det eneste ønsket jeg hadde etterpå var å bli gravid igjen så fort som mulig. Ønsket gikk i oppfyllelse og jeg var altså gravid igjen på første forsøk da mensen var kommet tilbake.

 

Hvorvidt legen mente dere burde vente 6 måneder har kanskje ikke noe med kroppen din å gjøre, men heller hvordan du vil takle dette psykisk midt oppi en sorgreaksjon. For min del tror jeg det ble lettere å gå gjennom den tyngste delen av sorgen når jeg visste at jeg hadde et nytt barn i magen, ikke som en erstatning, men jeg ønsket meg så et barn til, og skulle sørge over tapet av gutten vår samtidig som jeg ikke ville visst om vi faktsik kunne bli graivde igjen tror jeg hadde vært ennå tøffere. Det har gått bra for meg og mannen min selv om svangerskapet selvsagt har vært tungt, men slik vil det bli uansett hvor lenge man venter tror jeg.

 

Andre sier de ikke vil prøve å bli gravide på en stund, at de trenger litt tid på seg og sorgen over å miste et barn før de er klare igjen.

 

Jeg tror det viktigste er å følge dine egne ønsker og behov, det er bare du/dere som vet når dere er klare for å prøve igjen.

 

Klem fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...