Gå til innhold

Keisersnitt og mas....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon her! Jeg skal om ei lita uke ta et planlagt keisersitt. Vi har bestemt oss for og ikke si noe til noen før etter fødselen, og nå er det mas fra alle kanter... Skjønner jo at folk vil vite, men de må da respektere at vi ikke vil si noe?!?! Prøver å si at hvis jeg skulle født på normalt vis hadde de heller ikke visst noe på forhånd, og sier at jeg gruer meg til å ta et ks og ikke vil få masse telefoner og meldinger kvelden før. Men det skjønner de i alle fall ikke, for det er jo ingenting å grue seg til.... Grr.....

Er jeg vanskelig som ikke vil si noe eller? Synes vi må få bestemme dette selv uten mas fra alle kanter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skru av tlf. det hadde jeg gjort

Gjest leelu25 *fødeklar*
Skrevet

Forstår jeg deg rett om du har sagt du skal ha et planlagt snitt men ikke NÅR du skal det? :)

det er jo helt opp til dere om dere vil si når det skal finne sted eller ikke, men folk er som regel utrolige nysgjerrig og skjønner sikkert ikke deres syn på saken om at dere vil vente til det hele er over.

Sikkert fordi, "herregud er det så farlig å si når dere vet det" ?

Ikke bry deg om dem du, de må jo bare respektere deres valg :)

Jeg er også satt opp til planlagt snitt, men ikke før termindato, og den vet jo alle fra før, så her er det ingen som maser.. :)

Lykke til, så får folk bare bli så snurte og sure de bare vil, dette er jo deres opplevelse og ingen skal fortelle deg hvordan du skal forholde deg til resten av verden!! :)

Skrevet

Ja, de vet jeg skal ha et planlagt snitt ja, men ikke når! Det har vært snakk om snitt siden UL i oktober, men har ikke fått dato før nå. Jeg har fått dato ca 2 uker før termin, og terminen vet jo alle fra før. Kjente bare jeg fikk litt panikk når brevet fra sykehuset lå i postkassen med akkurat tidspunkt for når det skal skje! Så da fant jeg ut at vi holder det for oss selv, og ringer til folk etterpå.

Da får jeg bare holde meg noen dager til, så kan vi ta en ringerunde! Lykke til dere også! :)

Skrevet

hei

vi skal også ha planlagt, har sagt det til de aller nærmeste, men ikke til noen andre.... de får vite det etterpå, grunnen til at vi måtte si det er jo litt pga barnevakt og planlegging, så håper ingen maser, men det som gjør meg litt lei meg om dagen er at jeg har sliti med fødselangst og ta denne avgjørelsen har ikke vært lett, men sånn ble det, så er det et vennenpar av oss som hele tiden ymter inn på at jeg er kylling for at jeg ikke prøver å føde, for det er jo verdens mest naturlige ting, har jo gjort det en gang før, så det er jo en grunn til at det blir slik nå.... dette hadde ikke mye med deg å gjøre, men var bare litt lei meg her nå, og trengte å tømme meg litt. men du har ikke noe behov for å si det til noen, tenk på dere selv, er jo ingen som vet når en fødsel starter heller:)

Skrevet

Hei hehs!

Føler med deg! Det å ta et snitt er ingen lett avgjørelse! Jeg har også født en gang før, så det er en grunn her også til at det blir snitt nå. Sist gang ble jeg veldig ødelagt nedentil, og jeg får helt panikk med tanken på at det kan skje igjen. Så etter mange samtaler med jormor kom vi fram til at et snitt kanskje var beste løsningen denne gangen. Selv om jeg gruer til det også... Mulig det er verdens mest naturlige ting for noen å føde, men det er ikke like lett for alle! Lykke til videre til deg! :)

Skrevet

hei...

kan du ikke si en annen dato da nokre dager seinare.. bare for å gi dem en dato?

Skrevet

Jeg skal ha keisersnitt om litt over en uke, har fortalt datoen til "alle". Synes det er veldig greit, slipper masse mas, ingen som sier noe mer når de vet den eksakte datoen. Gjorde det forrige gang også. og det var ingen masing da heller.

Skrevet

Jeg synes at det er rart at folk driver å maser om dette. Greit at de spør en gang for å vite om datoen er "offisiell". Men det er ganske vanlig å ikke spre dato for igangsettelse og planlagt keisersnitt, så for meg hadde det ikke falt inn å mast om dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...