Gå til innhold

Har kvinnedagen noen betydning for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her må jeg vel innrømme at det ikke er noen dag jeg "feirer" på noen vis. Den går som regel forbi som en ny 8. mars.

Men jeg så på tv tidliger i kveld, og så litt om hvordan damer ellers i verden har det....... Og må bare si at jeg er såååå takknemlig for at jeg bor i Norge.

Der var det fra fødestuer i India..... Nei og nei altså.

Så kampen for kvinnesaken er langt unna målet, på verdensbasis....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selve dagen har ikke noen stor markering her i gården.

Jeg er for likestilling der hvor det er mulig å få til. Jeg ser også begrensningene og synes det blir tullete å tro at alt kan bli likt mellom kvinner og menn.

Og så er jeg såpass gammeldags og setter stor pris på menn som drar ut stolen og holder opp døren. Som tilbyr seg jakken sin om det er litt kaldt og som lar oss kvinner få føle oss som kvinner. Jeg har overhodet ingen ønsker om å være mann;-D

Skrevet

Har heller ingen ønske om å bli mann....hihihi.

Men da jeg så hvilken risk damene i burka tok da de hadde "kvinnemøte" i Afganistan...... Vel da jeg jeg veldig for at det ikke skal være noen større fare å være kvinne enn mann.

Jeg er jo gift med en ordentlig gentleman, men her på hjemmebane er vi likestilt...... eller... jeg tror jeg har skiftet noen fler bleier enn han.... Kan det ha med å gjøre at det er jeg som har hatt hovedpermisjonen??

Skrevet

Kvinnesynet i endel land rundt i verden er jo så forkastelig at det er en skam! Tenker noe om at det er mannfolka som må undervises litt der og oppdras!

Vår foreldregenerasjon er vel (håper jeg) den siste generasjonen hvor kvinnene var enerådende på hjemmebane og mannen forsørgeren.

Håper vi i vår generasjon har kommet litt lenger og at vi kan stille oss side om side og være likeverdige partnere både ute og hjemme.

Og hvor mange bleier en har skiftet er vel ikke det store utslagsgivende, men respekten for hverandres verdi. Om det er ute eller hjemme. For noen fungerer det slik at mannen tjener mest penger og at kvinnen dermed er den som bidrar mest på hjemmebane. Men for de av oss som jobber ute begge to, så skulle det bare mangle at vi ikke skulle være likestilte på hjemmebane også. Noe annet hadde vært totalt uaktuelt her iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...