Gå til innhold

urolig før soving...


MammaTilTheo<3

Anbefalte innlegg

hmm.. lurer på om d bare er min baby som kaver,sparker med bena, fekter med armene og styrer på, når han er trøtt og skal sove??

babyer er jo forskjellige,men har begynt å lure på om det er noe "galt" med han siden han gjør dette.. Han er jo trøtt som dupp, men uansett så styrer han på no' forferdelig før han kan falle i søvn. (han er 10 uker).

Høres d kjent ut for noen andre??! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp helt kjent for meg! Det som har hjulpet oss litt, er å ha sokker på ham om natten. Da sparker han litt mindre, og er ikke så frustrert som før.. Tror egentlig han bare ikke finner den rette stillingen.. Har merket at dersom han får dynen HELT over hodet roer han seg mye fortere.. Men det kan jo være farlig, så dette prøver jeg å forhindre.. Men går jeg ut av rommet og kommer inn igjen, så ligger han ALLTID helt under dynen.. Har sikkert å gjøre med at de føler trygghet i å pakkes inn. Derfor pleier jeg legge dynen tett inntil ham rundt hele ham, slik at bare ansiktet kommer til syne.. Dette hjelper litt, men er som oftest en del romstering likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi har sokker på ham om natta, men det kan være noe i det med dyna ja. når han sover om dagen ligger han med en koseklut over panna (så det ikke skal bli så lyst), men han sovner ikke før han har klart å dratt den over ansiktet. når han har sovna tar jeg bort kluten..

får håpe det går seg til når han blir gamlere.. =)

Takk for svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kjenner meg veldig godt igjen! Vi hadde samme problemet, og i tillegg var han veldig urolig ifm med amming (bøyde seg bakover i bue) og skrek ganske mye om ettermiddagen/kvelden. Fikk tips av svigermor som er helsesøster om å oppsøke osteopat eller manuell terapeut for å undersøke om han kunne ha skjevhet øverst i nakken som forårsaket problemene. Vi leste litt om KISS på nettet, og fant fram til en manuell terapeut som har det riktige kurset for å behandle spedbarn. Han kom til behandling første gang da han var 6 uker, og det ble en helt annen baby! Spesielt ble det helt slutt på kavingen med armene og han fant roen mye fortere både om kvelden og ifm soving på dagtid. Har vært med han til to behandlinger til etterpå, og det har blitt enklere å amme også. Han er generelt mye mer fornøyd nå (3 1/2 mnd). Det var et lite tips fra oss ivertfall.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...