Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Sa samboeren min til meg i dag. Jeg er gravid i 7. mnd og vi har et barn på 18 mnd fra før. Og så kalte han meg ei jævla fitte og for en psykobitch. Og jeg kunne bare komme meg til helvete. Dette pga at jeg ble litt irritert for at han ikke hadde begynt på middagen enda jeg hadde spurt han om det litt tidligere. Men jeg beklaget det med en gang etterpå. Han beklager aldri noe, men er bare iskald og stille etterpå, og så later han som ingenting dagen etterpå. Jeg gråt og gråt, men prøvde å ta meg sammen ovenfor barnet vårt. Men ingen reaksjon fra han som vanlig, han er like kald som alltid. Er det flere med menn som oppfører seg sånn? Vi klarer ikke snakke sammen uten å krangle. Jeg blir så sliten av å ha det sånn.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Nei, hverken jeg eller min mann snakker sånn til hverandre, det handler om å ha respekt for den andre. Det er lov å krangle og bli sint på hverandre, noe annet ville være rart, men det går ei grense på hva man kan si og hvordan man oppfører seg.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Er du helt sikker på at dette er en person du vil ha i livet ditt, og ikke minst, som du vil utsette barna dine for? Det der er hva jeg vil kalle psykisk mishandling, og det er like galt som fysisk! Krev respekt, si at du ikke finner deg i å bli kalt slike ting. Men sier du at du går ifra ham neste gang, så må du være forberedt på å stå for dine ord, ellers tar han deg ikke på alvor. Første gang du går, så holder det f.eks å reise hjem til din mor én ukes tid hvis du har mulighet. Sørg for å holde åpen dialog, men vær veldig tydelig på at du ikke finner deg i slik behandling!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Helt enig med innlegget over. Det finnes grenser på hva man kan si i en krangel, og de eksemlene du kommer med er IKKE noe av det! Men hvis dere ikke klarer å prate sammen uten å krangle, er det jo noe galt et sted. Er det bare sånn når du er gravid, eller er det ellers også? Når ting er "normalt"? Man skal ikke finne seg i å bli snakket til på den måten, mener nå jeg!!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 høres ikke ut som en bra framtid for dere to, ikke minst høres dette ut som en bra oppvekst for barn. husk de får med seg alt ettervert som de blir eldre. kom deg vidre.. nå vet jeg jo ikke hele sammenhengen eller hvordan dere virkelig har det. har dere det ikke bra sammen. så er det ikke stort mye å gjøre. kanskje godt for dere begge? start et nytt og bedre liv
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Dette er ikke bra. Kom dere til rådgivning. Jeg støtter ikke siste anonym i det om å gå fra. Å være alenemor er ikke noe bra det heller. Å leve slik du gjør for tiden er heller IKKE bra, men her må samboeren jobbe med seg selv og hva han sier og gjør. Rådgivning er det beste nå og funker ikke DET, da har ikke du no liv med mannen din mer.Først snakk med samboeren din, gå til rådgivning. Du skal heller ikke finne deg i slikt snakk. Derfor må du ta steget og snakke med han og gå til rådgivning. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Må dessverre si at jeg har opplevd mye det samme. Bortsett fra at han ofte sa unnskyld, eller gjerne kom med en "forklaring" på hvorfor han var slik. Det var gjerne slik at jeg etterpå bare syntes synd på han som hadde det så vondt. Nå bor vi ikke sammen. Men det fortsetter på samme måte. Uff jeg føler virkelig med deg. Prøv familievern, det kan hjelpe. Hvis dette er slik dere har det til vanlig bør du tenke deg godt om. Men jeg vet vedig godt det er vanskelig. Vi har også to tette barn. Er skremmende å bli alene med små barn. Men vet du- det kan være bedre også... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Ja, uff, at en krangler betyr ikke at en kan si hva som helst. En må passe seg for hva en sier i affekt, ofte kan det eskalere til slike grove ting, og det gjør vondt etterpå. Men jeg lurer på hva som er den virkelige bakgrunnen til at han snakket slik til deg og om du bare lot det passere uten å ta det opp igjen? Det kan bety inndirekte at det han sa var greit... Jeg vil anbefale deg/dere "Menn er fra Mars, kvinner er fra Venus" av John Gray. Den er enkel og lettlest med noen fornuftige tips. :-)
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Kanskje familievernkontoret kan hjelpe dere? Det er ikke vanlig å kalle hverandre sånne stygge ting eller si sånne sårende ting som at en angrer på at en fikk barn med noen ... og det er heller ikke vanlig å måtte beklage at man maser på at noen skal sette i gang med middagen vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå