Iselilja Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Etter hva jeg forstår på Samordna opptak sine sider beregnes poengene slik: Karaktersnitt x 10 + realfagspoeng + max 8 alderspoeng + max 2 poeng for utdanning/militærtjeneste etc. Med 6 i snitt og maksimalt antall tilleggs-/realfagspoeng ville det gi 74 poeng. Hvordan er det da mulig at karaktergrensen for opptak til medisin ved UiO høstsemesteret i fjor var 75.3 poeng? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Det må det jo være...
meg & to små vampyrer Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Kanskje det er så høyt fordi ingen kommer inn uten ekstra alderspoeng osv?
Gjest -<<- Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Det er nye opptaksregler i år. I fjor kunne man jevnt over få flere poeng enn folk vil få til årets opptak, ergo vil opptaksgrensene synke. Men medisin har uansett hatt egne regler i lange tider. Står om det på SOs sider et sted, evt kan du sjekke Opptakssentralen for de medisinske fakultetenes egne websider; http://www.ntnu.no/studieavd/medisin/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå