Gå til innhold

Sitte,spise ol for snart 5 mnd gammel baby...noen spm:P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte deres barn å sitte? satt dere det opp?når kunne det sette seg opp selv eventuelt?

Når begynte dere å gi annen mat en melk? hva gav dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lot han ikke sitte før han satte seg opp selv. Da var han vel 7-8mnd. Det hendte han fikk halvveis sitte i vogna, men aldri med rett rygg og kun kort tid av gangen.

Vi begynte å gi annen mat like før han ble 6mnd. Da fikk han nestle sin maisgrøt blandet med morsmelk sånn at det var noe kjent med smaken.

Skrevet

Jeg satt ikke mine opp utover en liten stund i sportsvogn av og til, ikke når de var på guvlet. Er ikke bra for hoftene og bekkenet på babyen å bli satt opp, vent til hun klarer det selv. Når de setter seg selv opp varierer mye. Mine var 9 mnd, 7 mnd og 7,5 mnd når de satte seg opp selv. Tror 8-9 mnd er snittet.

Min eldste og yngste trengte ekstra mat når de var 4 mnd, mens mellomste var 6 mnd. Vi begynte med grøt, så most gulrot og potet etterhvert.

Skrevet

Jeg begynte å gi mine litt grøt på ettermiddagen da de var 5 mnd fordi de da begynte å flate ut på vektkurven (hadde fullammet og begge var 9,2 kg ved 5 mnd...)

Eldste satt i vippestolen frem til han var over 6 mnd, mens minsten var så sinnsyk sterk og viljesterk at han omtrent vrengte hele vippestolen. Hadde han da i tripp-trappstol de minuttene det tok å gi litt grøt.

Støttet opp med puter etc.

Minste satte seg opp selv fra han var 7 mnd - jeg satte de aldri opp på gulvet eller andre steder enn ved spising.

Skrevet

lar dere barnet ligge på ryggen eller magen på gulvet? min lillegutt er ikke så glad i å ligge på magen serdu...prøver å la han ligge på magen flere ganger daglig men det er ikke lenge han vil...vil han snu seg fra rygg til mage oftere når han liker bedre å ligge på mage? jeg satte opp han første min fra han var 4 mnd å han satt veldig godt..men me nr 2 så er det ikke sjangs for å sitte i det hele tatt:P

Føler ikke han trenger noe mer mat..legger seg fint om kveldene,rundt 7,sover ikke rundt men sover mange timer sammenhengende å ike noe stress syns eg..kanskje med litt maisgrøt på dagen så sover han kanskje rudnt?:P

Skrevet

Junior fikk kun mm til 6 mnd. da begynte vi med pittelitt maisgrøt med mm, og økte etterhvert,

Babyer skal ikke sitte før de er sterke nok til å sette seg opp selv. Dette er i hvertfall anbefalinger fra barnefysioterapi. Skjellette kan få bealstningsskader før dette. Junior satte seg påå ved ca 8mnd tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...