Mana83 Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Når begynte deres barn å sitte? satt dere det opp?når kunne det sette seg opp selv eventuelt? Når begynte dere å gi annen mat en melk? hva gav dere?
mamman til to gutter Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Vi lot han ikke sitte før han satte seg opp selv. Da var han vel 7-8mnd. Det hendte han fikk halvveis sitte i vogna, men aldri med rett rygg og kun kort tid av gangen. Vi begynte å gi annen mat like før han ble 6mnd. Da fikk han nestle sin maisgrøt blandet med morsmelk sånn at det var noe kjent med smaken.
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Jeg satt ikke mine opp utover en liten stund i sportsvogn av og til, ikke når de var på guvlet. Er ikke bra for hoftene og bekkenet på babyen å bli satt opp, vent til hun klarer det selv. Når de setter seg selv opp varierer mye. Mine var 9 mnd, 7 mnd og 7,5 mnd når de satte seg opp selv. Tror 8-9 mnd er snittet. Min eldste og yngste trengte ekstra mat når de var 4 mnd, mens mellomste var 6 mnd. Vi begynte med grøt, så most gulrot og potet etterhvert.
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Jeg begynte å gi mine litt grøt på ettermiddagen da de var 5 mnd fordi de da begynte å flate ut på vektkurven (hadde fullammet og begge var 9,2 kg ved 5 mnd...) Eldste satt i vippestolen frem til han var over 6 mnd, mens minsten var så sinnsyk sterk og viljesterk at han omtrent vrengte hele vippestolen. Hadde han da i tripp-trappstol de minuttene det tok å gi litt grøt. Støttet opp med puter etc. Minste satte seg opp selv fra han var 7 mnd - jeg satte de aldri opp på gulvet eller andre steder enn ved spising.
Mana83 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2009 lar dere barnet ligge på ryggen eller magen på gulvet? min lillegutt er ikke så glad i å ligge på magen serdu...prøver å la han ligge på magen flere ganger daglig men det er ikke lenge han vil...vil han snu seg fra rygg til mage oftere når han liker bedre å ligge på mage? jeg satte opp han første min fra han var 4 mnd å han satt veldig godt..men me nr 2 så er det ikke sjangs for å sitte i det hele tatt:P Føler ikke han trenger noe mer mat..legger seg fint om kveldene,rundt 7,sover ikke rundt men sover mange timer sammenhengende å ike noe stress syns eg..kanskje med litt maisgrøt på dagen så sover han kanskje rudnt?
ApriIbaby Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Junior fikk kun mm til 6 mnd. da begynte vi med pittelitt maisgrøt med mm, og økte etterhvert, Babyer skal ikke sitte før de er sterke nok til å sette seg opp selv. Dette er i hvertfall anbefalinger fra barnefysioterapi. Skjellette kan få bealstningsskader før dette. Junior satte seg påå ved ca 8mnd tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå