megh Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har termin 19 april, og prøver å ha det meste av viktige klær i begynnelsen i hus. Men.. april er jo en midt i mellom mnd. Dere som skal føde i april, hva planlegger dere av klær? har dere ullbody? Hvordan type kjøredress? Til alle: Hva har dere på babyen på vei fra sykehuset. Skulle egentlig strikke et sett, og så klarte jeg å gjøre masse feil sånn at jeg bare ga opp. Nå har jeg lue å sokker jeg har strikket selv, og kanskje en omslagsgenser, om jeg klarer å få det fint
Fru Hansen med frøet Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har termin 8. April og er veldig usikker på dette selv. Har en ullbody siden det kan være kaldt i april, men om det er veldig kaldt så holder det jo sikkert ikke med en. Ellers har jeg strømpebukser, ullsokker, ullvotter, ullgenser og ullbukse. Kjøredressen er i tykt stoff med hette og votter. Vet ikke helt hva jeg skal ha med på sykehuset enda.. Spørs når babyen kommer mtp vær, temperatur:)
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Hmmm, kjøredress har ikke jeg tenk å en gang jeg,.... Har termin 20 april jeg da, og har egentlig ikke tenkt så langt med tanke på yttertøy å sånn.. godt jeg ble satt på den tanken! Har kjøpt pose til vogna (17 mai i fjor var det 2 minus, snø og hele pakka her, våren tar sin tid innimellom og det ser ikke ut til at snøen takker for seg med det først!), men sånn utover det er jeg jammen meg ikek sikekr? Kjøt noe sokker da, og strømpebukser! Har tynne luer, men kanskje være greit med litt tjukke? På vei hjem fra sykehuset har svigermor strikekt sett med sokker, bukse, jakke, lue og votter, så jeg ahr kjøpt body og strømpebukse til å ha under bare!
3xMamma :) Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Åh, det er vanskelig! Vil ikke kjøpe for mye klær heller... Kjøper dere str 50 eller 56. Jeg skjønner nok ikke helt hvor liten babyen egentlig er jeg.... Tror jeg må få han ut først Men, Jeg skal ihvertfall ha to sett med ullundertøy (body/stillongs). Har arva en del, men lite i str 50/56, og ikke noe ull. Og så må jeg ha en kjøredress e.l. i ull. Herregud, jeg må ut å kikke! Har ikke orka å tråke butikker på lenge (blir så sliten), men nå må jeg jo... Har termin 4. april, så det er ikke lenge igjen. (Litt panikk nå )
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Da kommer det sikkert et super teit spørsmål fra en førstegangs her.... Har man ullundertøy på de under kjøredressen.....? Og så bare dyne i vogna da eller? Hvor mange grader må det være ute før man benytter dunpose.?
maria isabell Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 ullboddy:) (ull kan en bruke hele året:) det kan være kaldt i april...
3xMamma :) Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Ingenting er teit! Jeg er 3. gangs, men føler meg alllikevel helt grønn. De to andre er sommerbarn, så april er nytt for meg. Og så begynner de to andre å bli ganske stpre, så mye er glemt... Mente du bare ullundertøy under kjøredressen? De kommer jo an på hvor tykk dressen er og hvor kaldt det er. Leste her på siden at de anbefalte vindtett dress til vinterbarn, og er det ikke mye fôr i den så er det jo lett å variere med tykkere eller tynnere klær under etter temperaturen. Ulltepper i forskjellige tykkelser er veldig greit. Ull generelt er helt genialt. Ulla blir ikke våt og kald, som bomullen blir. Jeg skal bruke dundyne og skinn nå, og så voksipose til vinteren igjen. Usikker på temperatur, men kjenn etter på barnet i nakken. Har barnet dunpose trenger h*n ikke så mye klær på under f.eks. Man må bare prøve seg fram
Fiola Biola Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Ullbody Ullstrømpebukse Sparkebukse Ullsokker Lue Jakke inkl. votter Helseteppe Har ikke kjøredress. Pappaen får heller varme opp bilen når vi skal fra sykehuset. Så kjøper vi heller senere hvis vi ser behov.
ticalinda Skrevet 9. mars 2009 #9 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har et hentesett i bomull, jakke, bukse, lue og sokker. Har tenkt at det kan være kaldt tidlig i april, men tar i så fall på en god vinterdress jeg har, på vei ut i bilen. Hun skal ikke være lenge ute uansett, så det går nok bra! Ellers har jeg ett sett med ullbody og ullbukse til de kaldeste dagene, ett strikka ullsett, samt ullsokker, ullvotter og ullue og en god vinterdress. Ellers har jeg satset på at våren kommer snart, og gått for langerma bomullsbodier, strømpebukser og et par bomullsbukser i størrelser for de første månedene. Ellers tror jeg nok man ikke blir for stresset om man må ut og handle noe de første dagene....
megh Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 9. mars 2009 Takk. Nå fikk jeg litt tips. Jeg burde kanskje kjøpe en ullbody. Går jo ann å ikke ta av prisen, så kan man jo evnt bytte den til større str om jeg ikke får brukt den kanskje. Trenger det jo til høsten uansett. Jeg har kjøpt pose til vogna jeg og. I merinoull. Den er sånn at jeg kan ta av lokket og bare bruke "ryggen" i stedet for ull. Men har ikke kjøpt dyne til vogna ennå, fordi jeg ikke viste om jeg trenger det. (mht om jeg skal bruke pose) Jeg tror vi er mange som er litt grønne Derfor er det jo så supert å få litt tips. Som regel tenker jo mange hoder godt sammen. Lykke til !!
Mizz-Lene Skrevet 9. mars 2009 #11 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har også to sommerbarn fra før og ser en må tenke litt nytt. Jeg har kjøpt ullfleecedress, votter, sokker og lue fra nøstebarn i den minse str. Regner med at det passer til våren kommer. Ellers er det meste i bomull. Et sett med ulltøy har jeg. Voksipose til kalde dager i vogn og ullteppe.
labolina Skrevet 9. mars 2009 #12 Skrevet 9. mars 2009 Kle barnet ull fra innerst til ytterst, også bruk ulltepper og skinnfell.. Ullundertøy og en ulldress er supert. Sjekk ur www.englebarn.no og www.gullull.no , bra med tøy til bebiser. Lykke til!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 9. mars 2009 #13 Skrevet 9. mars 2009 Har ikke kjøpt inn noe i ull jeg.... Men har en del tykke dresser (arvet) som kan brukes utenpå vanlige klær til det blir ordentlig varmt. Men nå har jeg termin 29 april da, så regner med at det blir et mai-barn... Får krysse fingrene for at det er vår da gitt, selv om det ser vanskelig ut... Har ellers planer om å bruke lammeskinn i bunnen av vogna og en dyne på toppen, evt med et ullpledd i tillegg. Har en vognpose som kan brukes hvis det trengs også. Men går selvfølgelig til innkjøp av ulltøy hvis det trengs. Ser an behovet etterhvert jeg.
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 9. mars 2009 #14 Skrevet 9. mars 2009 Hei:) Bruker ull nesten hele året for det regulerer seg selv i temperatur,og visst en blir våt/tisseuhell så blir de ikke kalde sånn som i bomull. Så jeg ville nok kjøpt inn litt ull ja:) Men det holder nok med 2 sett i begynnelsen.Bare til å vaske/skylle det opp om kvelden så er det tørt til dagen etter:) Jeg hadde tykk god utedress til første mann,men når vi skulle hjem ble vi helt svette for hun forsvant i den.Og så fant vi hun ikke igjen i bilsetet.alt ble veldig komlete.Så vi tok den av og hadde heller ullteppe rundt hun i bilsete. Har hentesett i ull(+ull boddy+ull strømpebukse) denne gangen og et ullteppe.Det holder nok for den korte turen:) HUSK ull nattdrakt:):) Det synes jeg er ganske viktig:)
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 9. mars 2009 #15 Skrevet 9. mars 2009 Har ett mitdvinterbarn og ett høysommerbarn fra før. Kler begge mine store i ull året rundt, med unntak om sommeren når det blir over 20 grader. Skal bruke ull på minsten også; er genialt iom. at det ikke blir kaldt når det blir vått. Eneste nye jeg har kjøpt er en hentedress i tykk foret fleece i str 56. Tror desemberjenta frøs litt på vei hjem, og det skal ikke gjenta seg (et stykke å gå fra sykehus til bil her)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå