Moi 32 Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Vi har bilstol som går opptil 18kg, men jeg er 8mnd gravid og sliter med å få han ut og inn av denne. Lurer på å kjøpe 15-36kg stol(maxi-cosi rodi sps), men disse er vel egentlig ment for mye større og lengre barn?? Han er 88cm. Noen som vet?
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Recaro har en bilstol fra 9-36 kilo den er det fotstøtte til. så du bør jo velge en med fotsøtte....vi skal også bytte stol nå, men har en helt annen utfordring... vår er 18mnd og veier 9 kilo. Men vi har en sånn recaro som betefar bruker og den sitter han veldig fint i. Ryggen er justerbar med tanke på nakkestøtte.... Det står ikke noe vekt på maxi cosi'n, men de er jo beregnet for lengere barn selv om det så ut som den kunne justeres endel i ryggen. Hva med en opptil 25kg?
lego Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 I og med at han er såpass liten ennå så ville jeg heller ha valgt en bilstol 9-25 kg forovervendt. De pute/beltestolene er anbefalt til barn 4 år og oppover, men de er godtkjent fra 15 kg da.
tommeliten og lillemy Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 var det ikke noen som hadde snakket med trygg trafikk om at barn over 15 kg ikke skulle sitte i 5-punkts-sele?? Mener det var ett innlegg om dette for ikke så lenge siden... Men når ungen ikke er mer enn 20 mnd så har hen jo litt liten for andre seter da synes jeg....
Moi 32 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2009 Takk for svar! Var visst ikke så lett det her.. Har sendt en e-post til maxi-cosi. Sender en til trygg trafikk også og spør der..
lego Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Det har jeg ikke hørt før... hmm.... Men finnes det ikke 9-25 kg stoler hvor en kan sitte fremovervendt og bruke bilens seler da? Jeg ville ikke valgt en putestol til en så liten unge da, men det er min mening. Har en nabo som er bilsikkerhetsfanatiker så jeg tror nesten jeg skal høre med henne.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 "var det ikke noen som hadde snakket med trygg trafikk om at barn over 15 kg ikke skulle sitte i 5-punkts-sele?? Mener det var ett innlegg om dette for ikke så lenge siden..." Dette gjelder nok forovervendt. Bakover kan de sitte til de vokser ut av stolen enten på lengden eller vekt. Jeg ville kjøpt en bakovervendt som går opp til 25 kg. Brio Zento, Britax Two-way, Britax Multitech, Britax Secura er noen eksempler.
lego Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Barn over 15 kg har ikke lov til å sitte fremovervendt med 5punktsele i følge min nabo, bilsikkerhetsfanatikeren.
tommeliten og lillemy Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 ja, det var forovervendt så klart... IKKE bakover nei... Hehe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå