Mummimamma 09+12 Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Er det gratis å gå tillegen første gangen? Hører han da om det er hjertelyd i uke 8-9? kommer han til å gjøre det liksom?
Veslemus Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Obs, gikk litt fort dette. Det går ikke å høre hjertelyd så tidlig. Så legen prøver nok ikke på det før nærmere uke 12. Men det blir nok tatt blodprøver. Ha med urinprøve til hver kontroll.
Mummimamma 09+12 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2009 hva bruker de den til? sjekke hviten? Har så lyst til å bare forsikre meg om at den er der....men jeg trøster meg med at jeg ikke har blødd. Har ikke noen symptomer på at det har gått galt eller noe. Føler meg i helt grei form.
Veslemus Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Ja, evt eggehvitestoff i urinen, om den er ren. Første gangen tar de også en test for å bekrefte at du er gravid.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Jeg hadde litt eggehvite i urinen min, jeg spurte på legen hva det kom av, men jeg fikk ikke noe svar. Det ville han ikke prate om, bare mumla det vekk. Noen som kan komme med et svar her?? Jeg har bytta lege, så skal til han neste uke. Han satte opp en dobbelttime til meg, i og med at jeg ikke fikk noe info av han første legen min. Jeg er 1. gangs gravid, vet ingenting. Leste meg til på nettet om folat, det nevnte ikke legen i det hele tatt...
Mummimamma 09+12 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. mars 2009 Jeg kan ikke så mye om det..men jeg tror at de følger det opp for å ha kontroll på evt svangerskapsforgiftning senere ut i graviditeten samt mye væske i kroppen.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 Ved høyt utslag på eggehvite i urinen, kan det tyde på svangerskapsforgiftning, da stiger også blodtrykket ditt.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Hmm... Ja, ok. Nei, får høre med han andre legen min. Gleder meg til å komme til han. Vet jeg har god tid til å snakke litt, og forhåpentligvis får jeg litt mer info og veiledning. Ikke noe særlig å vite at jeg har det, og samtidig ikke få noe informasjon. Blir spennende og se om jeg forsatt har det nå neste uke da. Men jeg tar det opp uansett.
Veslemus Skrevet 8. mars 2009 #12 Skrevet 8. mars 2009 Legger ved en link: http://www.lommelegen.no/322975/hva-skjer-paa-svangerskapskontrollene Ang urinen har min alltid vært fin, så vet egentlig ikke, men vet at eggehvitestoff i urinen etter uke 20 kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Evt urinveisinfeksjon kan bli oppdaget ved å sjekke urinen.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 8. mars 2009 #13 Skrevet 8. mars 2009 Blodtrykket mitt var det ikke noe å se på. det var veldig bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå