Gå til innhold

finnes det bestikk for venstrehendte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestikk for venstrehendte?? Kan du ikke bare bytte side på dem da? Bestikk er jo symmetrisk. Eller kanskje det er noe med skjærebladet på kniven?

Skrevet

gutten min er venstrehendt og har problemer når han skal spise,for før han har fått skjeen/gaffelen inn i munnen så har han mistet all maten for han bøyer hånden på en annen måte enn det vi høyrehendte gjør,så bestikket blir på en måte vridd...

Skrevet

Eldstemann her i huset er venstrehendt og spiser helt uten problemer med vanlig bestikk. Selv jeg som er høyrehendt får til å spise med motsatt hånd, så jeg greier ikke helt se det store behovet for spesielt bestikk for venstrehendte. Bestikket er jo ikke vridd.

Tror problemer venstrehendte måtte ha i forhold til bruk av bestikk kommer mer av dårlig opplæring fra starten av enn bestikkets form. Høyrehendte foreldre har innimellom problemer med å lære bort "venstrehendte" teknikker.

Skrevet

Han på 17 år her i huset er keivhendt, og det eneste jeg har kjøpt spesielt til han er en saks.

Det med spisingen tror jeg rett og slett skyldes trening, for mange tar det tid før de får dreisen på det, enten de er høyre eller vestrehendte:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...