Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør her inne også jeg :)

Jeg lurer på om det er noen som har en bedre oversikt over doseringsmengde av Hipp-mme? På pakken står det jo bare tre forskjellige mengder, og det er ikke akkurat mye å skryte av.

For øyeblikket drikker jenta vår 110ml men vi lurer på om vi må øke litt. Syns bare det er litt drøyt å gå fra 110 til 145ml på et blunk. Må jo kaste en hel haug av mme da. og det er jo ikke noe vi vil. Det er ikke akkurat gratis!

Mener å huske å ha sett en slik oversikt her inne før, men jeg finner den rett og slett ikke igjen.. Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man regner på det, så skal det være 33,3ml vann pr skje pulver. Så må man vel bare ta det derfra? Har jeg gjort hvertall. F.eks ca 70 ml på 2 skjeer osv.... Nan er litt enklere sånn, som har 30ml pr skje.

Skrevet

Noen andre?

Jeg suger på å regne ut sånt.. for å få 110 ml ferdig melk, har vi 100ml vann og 3 skjeer mme. For å få 120ml da feks, hvor mye må vi da ha i? 3,5`? Ufattelig tungvint syns jeg..:S Altså, ikke det å ha 3,5 skje i, men det skulle jo stått litt mer på eska syns jeg..:)

Skrevet

Syns det er vanskelig jeg og, derfor holder jeg meg til å regne etter mengde vann før pulver. 100ml vann og 3 skjeer, ca130 ml og 4 skjeer.

Vil da tro at ca 115 ml og 3,5 skjeer vil bli drøyt 120. Enig i at det burde stått mer, eller vært litt enklere tall for oss som ikke er helt einstein i matte....

Skrevet

Hehe:D

Ja, det høres vel egentlig litt logisk ut med 115ml vann og 3,5skjeer.. Eller så får vi rett og slett bare sløse med pulveret og peise på med 145ml i flaska framover.. Blæ:S

Og jeg syns det er merkelig at på hjemmesiden til hipp så står det ingenting om morsmelkerstatning. Kun om velling, middagsglass og det andre.. hmf! Nesten så jeg har lyst å ringe telefonnummeret som står på pakka for å høre, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...