Gå til innhold

stellebord. hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen tips om bra sider på stellebord?

Kun sett på reflex.no / barnashus.no

Men finner ingen som passer inn på badet her. max 70cm bred...

Fortvilet assa hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har funnet meg et stellebord på Ikea osm man kan klappe sammen...Dt tar ikke så stor plass.Vi må ha et slikt pga at badet er ganske smalt og lite.Syns dette virker perfekt for vårt bad...Husker ikke akkurat hva dt heter men du finner dt på ikea.no....Dt jeg fant er svart å laget i en form for plastikk,og kan klappes sammen.

Skrevet

men der er det jo ikke badekar

Skrevet

Er bare å kjøpe en badebalje, mange som gjør det:)

Skrevet

Vi skal kjøpe det til 200 på ikea.

Ikke badekar nei, men det er ikke mange månedene før de er for tunge for de badekara som er innebygget i stellebordet uansett. Eller at de spreller så mye at det bare er greiere med balje. :)

Vi har badebalje fra ikea fra sist, den er fin. Og badestol til å ha oppi fra de er litt mer enn nyfødte.

Skrevet

jeg har så liiiiiite baaaad :(

Hvordan ska jeg få plass? Har kun dusj.. Bruker dere å ha badebalja inni dusjen eller?

Skrevet

Ja, enten setter du den inni dusjen når du bruker den eller så setter du den på gulvet når du bruker den. Vi satt den ofte inni dusjen vi, mindre søl da. Og så kan den henges opp på veggen også.

Skjønner tanken med innebygget badekar, men hva gjør du da når ungen skal bade og er en 4-5 måneder og ikke kan brukes stellebordsbadekaret mer? Kanskje du da må kjøpe en balje uansett? Like greit å gjøre stellebordsaffæren billig med en gang;) he he:) Vi brant oss jo på dette forrige gang.

Skrevet

Du trenger streng tatt ikke stellebord, du kommer langt med bare en stellematte som du kan enten legge oppå f.eks vaskemaskinen, en benk eller rett på gulvet. Så kjøper du en badebalje utenom. De som er i stellebordene er etter min mening bortkastede penger uansett, de er knøttsmå og uhygeniske. Mine to siste kunne ikke engang bruke dem fordi de var over 4 kg når de ble født, så vi gikk rett til IKEA sin badebalje.

Ellers kan du enkelt stelle ungen hvor det måtte være, bare ta med en ferdig fuktet klut, nye klær, bleie osv til der du plasserer stellematten :-)

Skrevet

vi har funnet et fint stellebord med veggheng.Har ikke så stort bad så er veldig praktisk med det:)

Vi har også badebalje utenom.Til de to forrige hadde vi stellebord med badekar men måtte jo kjøpe balje etter en liten stund uansett så det har vi kvittet oss med..

Skrevet

Vi hadde stellematte på vaskemaskin og egen badebalje sist. Det funket veldig bra. Har stor benk knyttet til vasken hvor badebajen sto de første mnd. Etterhvert flyttet vi henne ned i badekar og brukte badesetet (pga at kanten på karet er så høyt at jeg dovnet i armene når jeg skulle holde henne). Men nå har vi tørketrommel stående oppå vaskemaskin, så det går ikke denne gang. Er ikke plass til stellematten på benken nær vasken. Har vurdert stellebord til badekar, men ser ut til at de ikke kommer til å passe. Så vi kjøper et "stellebord" av noe slag uten badekar for å ha på soverommet. Så tar vi badingen i baljen på badet som sist.

Skrevet

jeg har oxo tørketrommel oppå vaskemaskin.. så er det 71cm mellom de og dusjen.. det er eneste plass til noe stellebord :-/

Skrevet

Vi har vært på et par badebutikker for å få tegnet det nye badet vårt. Hun ene tegnet vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre inni en sånn kjøkkenbenk-lignende modul. Den hadde benkeplate på toppen.

På det nye badet vårt kommer jeg nok til å ha disse to maskinene ved siden av hverandre med benkeplate og stellematte oppå. I tillegg tenker vi overskaper til bleier, bodyer og slikt:). Du har ikke muligheten til det, da?

Har til mine to tidligere barn hatt vegghengt stellebord og ikea-balje i dusjkabinettet. Det har fungert fint! Ungene bader i balja ennå - de er 3 og 6 år gamle. Er ikke så mye man har plass til med 3,5 kvadratmeter bad. Skal bli deilig å få et større bad, gitt:)

Lykke til:)

Skrevet

Da tar du ned tørketrommelen, setter den ved siden av, også bruker du en stellematte oppå.. kjøp løs badebalje, det er det beste! Den kan du også sette oppå vask/tørk.. Tror du kommer til å få utnyttet plassen best slik..

Skrevet

har 70 cm jeg også.. og så kan den ikke være så dyp, får døra kommer i veien, så her skal jeg be den vordende bestfar (han er byggmester) om å snekre sammen et stelle bord til meg.. hehe.

Skrevet

Sist så hadde vi et sånn vegghengt stellebord, og det fungerte utmerket.

for bading kjøpte vi en badebalje + et stativ for å sette den oppi. Dermed fikk vi den i rett høyde. Vi hadde ikke noe annet å sette baljen oppå, og syntes det ble tungt å ha den på gulvet. Etterhvert som barnet ble større hadde vi baljen på gulvet, nesten som et lite badekar. Tror vi kjøpte utstyret på Babyland el.

Lykke til med å finne en løsning som passer dere :)

Skrevet

har sett på de stellebordene som henger på veggen.. men nå er det slik at den er for bred. Og for dyr :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...