Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 jeg syns hun var tøff jeg... skremmende å se reaksjonene blandt tilhørerene.. at det var så voldsomt på en måte...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Jeg er for yttringsfriheten, så lenge vi ikke tråkker på andre og viser andre respekt. Hijab er veldig viktig og personlig for mange, og er ikke i seg selv et symbol på kvinneundertrykking. Jeg synes det var et stygt stunt, og synes ikke reaksjonene var for voldsomme. Skal legge til at jeg ikke er muslim.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Hijaben er jo noe personlig for hun som brant den også.. hun gjorde det jo for å føle seg fri.. er litt redd for hvilke reaksjoner hun vil få innenfor miljøet.. i forhold til ytringsfriheten så syns jeg at hun hadde rett til å gjøre det hun gjorde.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Ja, det var personlig for henne også. Hun kan ytre hva hun ønsker, men å brenne den synes jeg var stygt. Det blir som å brenne bibelen eller koranen eller andre religiøse symboler. Selv om jeg ikke tror på alt som står i bibelen, og synes mye av det virker krenkende på kvinnen, brenner jeg ikke bibelen fordet. Om jeg hadde hatt et stort behov for å brenne bibelen, ville jeg i hverfall ikke gjort det i full offentlighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå