Gå til innhold

Noen andre som sliter med kraftige kynnere/premature rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere blitt satt på bricanyl? Hvor mye sofa/sengeliggende er dere?

Har slitt med kraftige kynnere de siste 3 ukene, natt til onsdag tilbrakte jeg på føden der det ble konstantert premature rier. Fikk bricanyl-tabletter og tar nå disse to ganger i døgnet.Har fortsatt masse kynnere, men heldigvis færre av de vonde som kjentes nedover skjeden.

Er egentlig ganske bedagelig anlagt, men blir ganske frustrert da hver minste anstrengelse gir mer kynnere. Er ikke moro å ligge på sofaen hele tiden. Finner ingen god stilling for å unngå en baby som sparker vilt eller halsbrannen gjør seg gjeldende :(

Er 35+2 idag og skal gå på tablettene fram til fullgåtte 36 uker. Er spent på hva som skjer da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det kan være til en liten trøst, så lå jeg på s.hus fra uke 23-34 m førstemann. Da fikk jeg bricanyl-depot daglig, og bricanyl-drypp v behov. Fødte i uke 35+5.

Dette er mitt 3. sv.skap (30+5), og det har gått bare bedre og bedre. Lå mye m nr to også, og tok bricanyl v behov.

Begynte m høydose magnesium fra uke 16 (bruker d mot premature rier i tyskland), og har hatt veldig god effekt av d. Anbefales hvis du planlegger flere sv.skap.

Superlykketil!!!

Gjest leelu25 *fødeklar*
Skrevet

Jeg sliter med kraftige kynnere som gjør veeldig vondt.

Lå inne på sykehus fra forrige søndag - tirsdag pga de var så vonde og kraftige og kom alt for tett. Livmora slappa ikke av.

De ga ikke meg noe annet enn smertestillende, men nå er jeg i uke 38, så OM jeg hadde vært i fødsel hadde jo det vært normalt. Noe jeg ikke var. Helt umoden og lukka og laaangt bak var tappen.

De mener det kommer av at snuppa er vanvittig aktiv inni magen og sparker og slår mer eller mindre hele døgnet på samme sted som gjør livmora irritert..

De var også redd for morkakeløsning, men etter ultralyd 3 dager på rad ble det avkreftet og satt som et skudd :)

Skrevet

Jeg har vært plaget med kraftige kynnere/premature rier siden uke 26, stod på Bricanyl fast en uke da fordi livmorhalsen ble påvirket, og har tatt ved behov etterpå. Jeg var veldig i ro i starten, men beveger meg mer jo lengre i svangerskapet jeg kommer (uke 33 nå) og kontrollene viser at livmorhalsen holder seg på samme nivå. Jeg kjenner bare på kroppen hva som er ok og ikke, har kynnere ved enhver bevegelse, men de vonde kommer helst i hvile, så det er ikke bestandig så lett å holde seg i ro da. Hadde samme problem forrige svangerskap, da fra uke 23, men fødte til termin. Lykke til med å ta det med ro, du er snart i mål (termin) uansett :) Jeg skal på en siste kontroll denne uken, etter det fikk jeg beskjed om at de ikke stopper fødsel uansett, så da spilte det ingen rolle om kynnerne gikk over i rier.

Skrevet

Godt å høre at bricanyl har effekt :) Håper å kunne knipe igjen så nært opp til uke 37 som mulig!

Skrevet

Leelu25:

Her er også babyen ekstremt aktiv, det kan jo være en av grunnene til at jeg sliter med så mye kynnere. Til tider står også livmora mi i spenn uten å roe seg ned mellom kynnerene. Her var livmorhalsen kort, men lukket.

Lykke til med fødsel!

Skrevet

DiddiDaddi:

Her kjenner jeg også best de vonde da jeg hviler, men da har jeg gjerne vært aktiv ei periode først... Med alt det daglige, en halvannetåring og et hus som står på hodet etter oppstart i ny jobb på nyåret er det jammen ikke lett å være i ro.

Så fint at livmorhalsen din ikke har blitt påvirket i det siste. Virker om du har god føling med kroppen din. Jeg synes det var veldig godt å få sjekket ståa, ettersom man blir veldig usikker på hvor mye modning kynnerene gir. Var heldigvis lukket her, vil jo gjerne ha en lunge- og sugesterk unge selvom han klarer seg utenfor magen nå :) Ironisk nok så ender det trolig i keisersnitt dersom han klorer seg fast til oppimot termin, dette pga familiehistorikk med store barn. Bestiller fødsel ved fullgåtte 37 uker tror jeg, he he!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...