Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Er bare nysgjerrig på hvor mange av oss som enda er igjen her inne... Hvordan står det til med kropp og hode?

Jeg selv hadde termin 4.mars og går enda uten noen særlig sterke tegn på fødsel... murringer, kynnere, småondter og nedpress ja...men etter x antall uker med det så hopper jeg ikke i stolen av forventning om at det blir fødsel likevel hver gang jeg tror jeg kjenner noe :( I dag våknet jeg og tårene bare trillet etter flere netter med lite søvn og dogåing 4-7 ganger... Er så sliten og med ryggvondt og sambo vet ikke hva godt han kan gjøre for å få humøret mitt opp... :)

Prøver å ha tålmodisghet, men det er jammen ikke lett lengre! Går det bra med dere andre med vel overstått termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde termin 2. mars, ingen tegn på at noe kommer til å skje med det første her heller...

Blir bare irritert jeg, over at noen faktisk får 2 uker før, mens andre får 2 uker etter..og det skiller faktisk en mnd.. Gikk 3 uker over sist, så jeg er ikke særlig optimistisk...

Og alle som spør om det har "skjedd no"....grrrr! Hjelper ikke på humøret.

Det er en psykisk og fysisk belastning å gå langt over termin...

Lykke til smock, vi får sende litt fødestøv til hverandre og håpe på det hjelper!

Skrevet

hei hei,

hadde termin 5. mars og det føles ikke ut som om NOE skjer! Litt kynnere og nedpress, men ikke noe som gjør vondt eller er uvanlig. Føles ut som om det er en måned igjen. Men er jo heldig da, i veldig god form enda. Misunner ikke plagene deres, men kunne godt tenkt meg et lite tegn! En slimpropp eller noe maserier, kanskje.... :)

Men kjenner igjen savnet etter bare å sove en hel natt uten tissepauser og våkning... Det hadde vært godt... Men det er nok noen år til enda!

Tre uker over tiden synes jeg er umenneskelig lenge! Må være slitsomt å hele tiden passe på, og lure om det er nok liv o.l. Selv blir jeg satt igang senest 10dager over tiden og har allerede vært på overtidskontroll, for føder i Belgia.

Pass godt på magene deres og uansett hvor lenge det føles nå, så er det ikke lenge til barna våre kommer!!!

Skrevet

Jeg hadde termin 6. mars og vagger rundt uten noe særlig "tegn"

jeg hoppet nesten i taket når jeg i stad fikk skikkelig tak i magen, som kom med 10 min mellomrom, varte i ca 1 minutt og jeg tenkte at NÅ skjer det! varte i en halvtime så stoppet det helt opp. MEGAskuffet må jeg bare si!

ellers kjenner jeg meg veldig igjen med ekstremt ryggvondt, og uendelig med doturer i løpet av natta. skal bli godt å få ut lille prinsen nå kjenner jeg!

lykke til alle sammen!! =) krysser fingrene for at vi får se gullungene våre snart =)

Skrevet

Hadde termin 5.mars jeg også.

var hos jordmor på fredag og hun tøyde meg litt.

Gikk rundt med smårier (varte bare 30-40 sek) i flere timer på fredagden, men de gav seg på kvelden.

Lørdag gikk slimproppen og gikk enda mer i går (hvor mye er det i en slimpropp egentlig)

De siste nettene har jeg faktisk sovet ganske godt til tross for doflyibg flere ganger så sovner jeg raskt igjen. Deilig å føle at man får litt søvn.

Skal til jordmor igjen i dag, får se hva hun sier.

Er ganske lei nå, vil bare bli ferdig. Har vært kvalm og dårlig hele svangerskapet og synes at nå får det være nok.

Skrevet

Kaster meg over sympatibølgen! Hadde termin 6. mars og er så vanvittig lei av å vente (og grue meg) til fødsel... Ei venninne hadde termin samme dag og fikk 2. mars. Kjennes litt bittert å dra den store magen på besøk til de to som koser seg hjemme, jeg føler jeg "kaster bort" store deler av permisjonen min.

Selv om formen er relativt fin er jeg så vanvittig hissig og sur, det skal bare et halvt skeivt ord til før jeg freeeeser. Stakkar mann! :)

(Det er vel lov å klage litt når livet kjennes urettferdig ut?)

Skrevet

...Så beveger vi oss inn i 7. dagen over termin..10 dager over min egen termin som var 27.2.....

Ååååh!

Skrevet

Hadde termin 1. mars og var helt sikker på februarbarn.... Puh! Er rimelig sliten nå og har hatt menssmerter og ganske kraftige kynnere i en måned allerede. Det hadde jeg ikke med de to forrige snuppene. Skal på kontroll i dag, men har ikke noe håp om å bli satt i gang før etter to uker. Er ganske så restriktive her. Ja ja, bare vel ei uke igjen i værste fall. Får krysse fingrene for at fullmånene denne uka hjelper oss. Lykke til alle sammen! :)

Skrevet

Har hatt en natt med kynnere/rier (vondt i korsryggen og steinhard mage) med 8-10 min mellom i 2 timer før det dabba av og jeg sovna. Var skuffende å våkne i morrest og oppdage at ingenting hadde skjedd...! Nå er jeg så leeeeeeei! Skal til jordmor i morgen så vi får se hva hun sier...

Her er de også ganske restriktive på dette med igangsetting og gjør ikke dette før 14 dager over termindato. Og en ting har jeg funnet ut: sex funker ikke for å sette i gang noe fødsel! Tro meg, vi har prøvd (og prøvd og prøvd) :)

Har hatt så vondt i korsryggen de siste dagene så ikke klarer jeg å gjøre så mye heller... får prøve å rusle meg en tur ut bare for å holde aktivitetsnivået litt oppe. Og ja, når man kommer flere dager på overtid så synes jeg virkelig vi har grunn til å syte og klage litt... om ikke annet så i alle fall til hverandre (for å spare omverdenen litt) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...