Sivert Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Hei Er det noen her som har to tette barn? Hvordan fungerte ting da nr 2 kom til verden? Måtte du/dere ha hjelp fra andre?
to tette og ei badehette:o) Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Heisann! Jeg hører ikke til her inne, men titter innom likevel for jeg har så innmarri lyst på en unge til:o) Nå skal du høre, jeg har to tette, det er 20 mnd mellom de, og det har fungert kjempebra. Vi har alltid latt storebror fått vært med på alt av stell som bading og bleieskift. Vi har aldri sagt nei, men latt han fått vært med på det meste når det gjaldt lillesøster. For å si det sånn, så har det vært ganske fullt i fanget når lillesøster skulle ha pupp, for det skulle også storebror ha da:o), og det fikk han. Dvs han lata som at han drakk da, men uansett så har han fått ligget der han og. Jeg har ikke hatt så mye hjelp fra andre enn min mann, men uansett så har det vært travelt, mye som skal samordnes når man har fler enn ett barn. Det vi ser i ettertid er at lillesøster har måttet venta en del på tur...Vet ikke om det er heldig eller ikke, men det har igrunnen funka greit her til gårds. Blir det stor /liten aldersforskjell mellom dine barn da?
Ein T Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 så bra å høre at d går fint me to tette. d blir to tette på meg og. 22mnd mellom. venter en/ei i November. vi bare gleder oss. men i min venninne krets snakker di bare om hvor travelt det er med to tette og at di aldri vil ha to tette. snakker om å nyte en unge om gangen. men med to tette nyter mann begge i en smekk vel? hihi... hvertfall, var koslig innlegg
:)ettena:) Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 vi har tre tette og venter nå nr 4 som kommer 4 år etter den 3. Det er 22 mnd mellom nr 1 og 2, 18 mnd mellom nr 2 og 3. Synes det gikk veldig greit med to, men overgangen til tre var størst for oss. tror mye også avhenger av hvordan babyen er, sover mye? gråter mye? sjalusi osv? Vi har hatt en travel hverdag, men koslig. har fått litt hjelp av besteforeldre, men ikke så mye. lykke til:)
ormeynglet Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Hei. Vi har 3 tette og venter nr. 4, da blir det vel 4 tette:) 4 år og ca 3-4 mnd fra første kom til den i magen kommer. Det har faktisk gått veldig greit, når man er oppi det så vet man liksom ikke om noe annet. Det er 21 mnd mellom nr. 1 og 2, og det var faktisk ikke så mye sjalusi. Så lenge den minste er baby så blir den største det naturlige midtpunktet likevel, bortsett fra under amming selvfølgelig. Da nr. 3 kom (17 mnd mellom 2 og 3), så hadde de to største hverandre så de ble liksom storesøstre sammen, og begge er veldig snille med minstemor. Hun er dessuten usedvanlig rolig og blid og har sovet natten gjennom siden hun var 8 uker. Artig å se hvor mye de bryr seg om hverandre. Selvfølgelig så har vi vår dose med krangling, skriking og trass, men jeg syns det har gått bedre enn forventet. Mellom nr. 3 og 4 så blir det 13/14 mnd, og jeg er litt spent på det, men tror det går greit det også. Håper bare på en rolig baby igjen:) Vi har nesten ingen familie der vi bor så kan vel telle på fingrene de gangene vi har hatt barnevakt. Kan sikkert være greit å få litt avlastning innimellom hvis dere har mulighet for det. Tilværelsen med småttiser i hus går i ett, kan være slitsom til tider, men også veldig givende og morsom!!
Sivert Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2009 Det er godt å høre at det går fint for de fleste med 2 tette Her i gården blir det 13,5 mnd mellom barna, fikk en sønn i sept. 08 og venter nr 2 i starten av november i år Det var helt etter planen, men synes det er fint å få erfaringer fra andre også Tusen takk for svarene
Maddicken Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Jeg lurer også på hvordan det blir..... fikk min første 4 sept og skal ha neste ca 24 okt..... men planlagt fast det gikk litt fort:O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå