Gå til innhold

Kan man være gravid selv om man har mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det da normal mens det er snakk om, eller er det bare en liten blødning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke være gravid når man har mensen, fordi mensen er at livmoren tømmer seg for blod som et potensielt embryo kunne ha festet seg i.

Derimot kan man ha menslignende blødninger slik at man tror det er mensen. De færreste har dette, altså blør såpass mye, men litt småblødninger type litt rødt blod og rose og brunlig utflod er vanlig. Ca 1/4 av alle gravide opplever småblødninger i 1. trimester, men for min del (blødd i alle svangerskapene) så er det ikke engang 1/20 av det jeg blør når jeg har mensen, men jeg blør mye når jeg har mens da.

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde vanlig mens, den var like lenge og like store blødninger som vanlig, da den sluttet og jeg trodde jeg var nygravid, da var jeg nesten fem mnd på vei.

Skrevet

Når jeg var gravid utenfor livmoren ,hadde jeg mensen .

Skrevet

Ja, man kan ha "mensen" selv om man er gravid. Det er nok ikke så vanlig å blø så mye, men har hørt om flere tilfeller. Ei jeg jobba med fant ikke ut at hun var gravid før etter flere måneder hun heller:) samme mengde blod og symptomer som før.

Skrevet

hei,

jeg spørr på denne tråden! blødde bittelitt i går, litt mere til i morgen idag. bestillte privat ul. der vistes hjerteaktivitet. legen sa livmorhalsen var lukket og fin.

Men nå blør jeg masse frisktblod,med koaglear! noen som vet hva dette betyr?

Skrevet

Vel mulighetene kan være flere:

Du kan ha vært veldig uheldig og hatt en sa etter legetimen, men det virker litt usannsynlig på meg ettersom at alt var lukket og fint.

Du kan ha mistet en tvilling.

Du kan ha resteblod eller blodansamling eller en uforklarlig blødning.

Lykke til! Håper alt går fint.

Selv fortsatte jeg også å blø etter tidlig ul og legetime pga av blødning og smerter, men blødde like lite som før etter ul'en. Er klart litt bekymret jeg også, men tror og håper alt er vel.

Vi kan ikke ta ul hele tiden liksom;) De kan jo ikke gjøre noe likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...