Gå til innhold

Da har jeg bestemt meg!


Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Jeg skal gå fra mannen min.

 

Det jeg lurer på er litt av hvert , å søker råd hos dere:-)

 

Jeg er litt fortvilet og rådvill, jeg bor i Trondheim. Å ønsker selvsagt å bli boende her pga jobb og barnefar.

Jeg jobber i 50% stilling , å har utbetalt ca 13.500 i mnd.

 

Så har jeg kontantstøtte , og barnetrygd .

Dvs ca 17.000 kr i mnd samlet.

Lillemor ( på 1 år skal i barnehage fra høsten av)

Får jeg noe mere? Overgangsstønad, osv? Hvordan funker dette med overgangsstønad når man er 50% i jobb?

Får minste bidrag fra mannen da han er student. ( når vi går fra hverandre)

 

 

Så er jo problemet bolig ( må leie ) i Trondheim, er jo så steike dyrt...

Trenger jo faktisk 2 soverom, fordi jeg vil at vi skal ha et ganske ordnet liv , vi to alene. Dvs at hun har eget rom, slik at vi har faste soverutiner osv.

 

et annet problem er jo møbler osv, vi må jo dele det vi har i heimen, men det vil jo være ting jeg må kjøpe på nytt da ....

Å med betalingsanmerkninger får man ikke mye lån.............

 

 

Håper på litt svar, råd og gode tips fra folk som har gjort dette før meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har krav på Os selv om du jobber 50 %. Ta kontakt med nav så får du vite litt mer hvor mye du får. I tillegg får du stønad til barnetilsyn som er 64% av kostnaden til barnehage. Du vil også få en ekstra barnetrygd og småbarnstillegg hvis barnet er under 3 år.

Dette gjelder selvfølgelig bare hvis du har hovedomsorgen for barnet.

 

Ang. møbler så ville jeg sett på gies bort på finn.no, prøvd fretex O.L. Mye fint å finne som ikke koster all verden.

Skrevet

Kontantstøtten faller jo bort når ungen begyner i barnehagen.

 

Du kan søke om bostøtte.

64% av barnehageutgiftene

Redusert OS

970 kr * 2 = 1940 kr i barnetrygd

Bidrag fra far

Lønnen din

Småbarnstilegg

 

 

En del møbler som gis bort gratis og selges billig på finn + ikea har mye rimelig.

Veldig dyrt å leie i Trondhei som du sier så det kan hende du må klare deg med 1 soverom. Kanskje du kan ha sengen på stuen og ungen få soverommet.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...