Gå til innhold

dere med 3.4 åringer

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboern er veldig uenige om et par ting, jeg synes lillemor bør leke litt alene med puzlespill, pærler og andre "alene aktiviteter". Samboern er ikke av samme opfatning som meg, og setter seg på gulvet sammen med henne så fort hun vil det- noe hun vil hele tiden.

Dette er jo forøvrig greit for meg, han er jo utrolig flink med henne, han er sykemeldt nå, så han har jo formiddagene alene når hun er i barnehagen ,så jeg kan jo forstå at han har overskudd til det, og lyst å leke med henne.

Men tilbake til min mening, jeg mener jo hun skal bli et selvstendig lite menneske, når pappaen er hjemme er det jo et evig spetakkel om han en gang skulle finne på å si nei til henne.

Når vi er alene leker hun så fint alene, jeg leker jo sammen med henne også, men ikke absolut hele tiden.

Også en til ting, hun klarer fint å sette seg på do selv, men når samboern er hjemme sier hun til han "jeg må på do", og han følger henne og løfter henne opp på do. Dette forventer hun.

Når vi to er alene hjemme sier hun "jeg må på do" og går på do, og roper når hun er ferdig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-4 åringer skulle det altså stå.

Hvordan gjør dere det, og er det forskjell på hvordan mor og far gjør det?

Skrevet

Ja her er det også stor forskjell på hvordan det er mellom meg og faren til barna. Særlig jenta vår da. Jeg tror det er slik jente ting som de klarer med sin innfødte kvinnelist og lure pappaene sine. Er helt overbevist om det:) Når jeg legger henne går hun opp trappen selv, når faren legger henne, bæres hun i seng. Og andre slike tilfeller:)

Skrevet

Hehe, okei, trodde det var bare hos oss;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...