Store My Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Har fått bihulebetennelse og var nede på legevakta tidligere i dag for å få en time, men ble møtt med stort sett sure miner og "vi behandler ikke bihulebetennelse med antibiotika lenger - bare med smertestillende og nesespray..." Altså: Hva er sjansen for at dette går over med smertestillende og nesespray - noen med erfaring? Eller skal jeg forsøke å grine meg til antibiotika? Det er VONDT og ubehagelig, for svarte...
knøttet28 Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Har bihulebetennelse flere ganger i året - har aldri tatt antibiotika for det. Det går fint over av seg selv - men fyttikatta ja ubehagelig og vondt er det.
nicknavn Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har nettopp hatt bihulebetennelse, jeg var ikke hos lege, siden jeg vet at jeg ikke ville fått antibiotika. Hos med gikk det over etter 5 dager med nesespray, saltvannskylling av bihuler og smertestillende. Jeg brukte også tillegg allergispray til nesen. Fikk anbefalt dette hos legen forrige gang jeg hadde bihulebetennelse. Om det ikke går over på en uke, er det mulig du må ha antibiotika. Men bihulebetennelse kan like godt komme av virus som bakterie. En annen ting jeg syns hjelper er å banke lett under øynene, aner ikke om det har noen funksjon, men tenker at det er med på løsne gørret.
Himmel og hav Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Hos meg så går det over med nesespray, fenumax (helsekostpreparat)og saltvann. Ellers så er akupunktur effektivt mot bihulebetennelse, det er iallefall min erfaring.
Store My Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2009 Takk alle sammen :-) Får forsøke nesespray, paracet og tålmodighet. Hadde en rad bihulebetennelser for 12-13 år siden, og da fikk jeg akupunktur (på hver side av neseborene) og etter det har jeg ikke hatt det før nå - men den behandlingen gjorde sinnsykt vondt, kan enda huske hvordan tårene bare spratt ut... Skal forresten forsøke allergimedisin også, tenkte på om det kunne ha sammenheng med allergi, men her snør det. Vel, kan i hvert fall forsøke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå