Gå til innhold

Hvilken behandling velger dere med rygg-/bekkenplager?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært plaget med rygg og bekken i noen uker nå. Plagene kommer og går, enkelte dager er jeg helt fin mens andre dager er jeg helt ferdig. Har ikke gått til noe behandling enda, men lurer på om jeg kanskje skal gjøre det. Men er det best med fysio, manuellterapi, naprapat, kiropraktor..osv..?? mye å velge i.

Går dere alle til behandling som sliter med disse plagene? Er det ikke veldig dyrt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro det er lurt å begynne med behandling så fort som mulig, så kanskje du har mulighet til å holde det stabilt som det er nå, sånn at det ikke blir værre. Har bekkenplager selv, og går til fysioterapi. Får behandling, og veiledning på øvelser og tips til forskjellig jeg skal tenke på i hverdagen. Viktig å ta bekkenplagene på alvor, så du ikke går på en smell.

Koster forresten ikkeno å gå til behandling, så lenge du får rekvisisjon fra lege, og ikke går til en privat-praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til kiropraktor. Han fant fort en bekkenlåsning, og kommentaren hans var: "Ikke rart at du har vondt i både bekken og rygg, når du ikke har noen bevegelse i bekkenet."

 

Nå har jeg hatt fire behandlinger, og føler meg veldig mye bedre!! Går til oppfølging hver 14 dag for å holde det ved like. Koster 290,- pr gang.

 

I tillegg har jeg lært opp samboeren min til å løfte meg opp, og det ordner opp i de låsningene jeg har i ryggen. Kjempedeilig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

jeg får fyrsioterapi og akupunktur for bekkenplagene mine. Hvis jeg skal gå mye eller bare vaske huset så går jeg med bekenbelte. Hva slags behandling som passer kommer litt ann på hva slags plager du har. for min del så sitter det mye i musklene. kjennes ut som jeg har trent rumpe og lår i flere timer når jeg får vondt. kjennes støl ut på en måte. det hjelper veldig med akupunktur for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann.Jeg har ei jente på 9mnd, men når j gikk gravid hadde jeg skikkelig bekkenplager. gikk til fysio, og alerede etter 2-3 behandlinger ble j mye bedre. så det reddet graviditeten min!

lykke til og håper du får startet behandlingen så raskt som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går til bassengtrening ledet av fysioterapaut, var litt ventetid så det er lurt å få henvisning med en gang. betaler for leie av basseng, 95 kr gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får behandling via fysioterapeut med bassengtrening 1 gang i uken, ind. behandling 1 gang i uken og trening i sal 1 gang i uken. Går hos Gruppefysio på Lørenskog. Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...