Gå til innhold

siden fredagskveld.............

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jeg hatt noen pittesmå helt brune "blødninger", noe smerte i rygg og mage..........

begge deler er bare av og til....

noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les tråden min lengre ned, jeg har erfaring:)

Blødninger og smerter skal alltid sjekkes ut, men det trenger ikke være noe galt.

Lykke til:)

Skrevet

takk :-)

har snakket med legevakta, jeg kunne komme men det ble ikke no ul.............

Skrevet

Hvorfor ikke? Det må du forlange. Det er jo tortur å skulle gå sånn og vente!

Skrevet

fordi jeg var så kort på veg (3+5) og at viss det var SA var det ingenting å gjøre alikevel..........

Skrevet

de gjør ingenting på legevakta, det er bare tortur å sitte der.

ring fastlegen din på mandag morgen, og book deg inn for ultralyd om noen uker.

desverre kan du ikke se noe særlig på ultralyd så tidlig. eneste de kan se om en uke eller to er hvorvidt du er gravid i eller utenfor livmor.

men det du opplever kan være de såkalte "festesmertene" og "festeblødningen" da.

lykke til.

Skrevet

Nei, det er vel ikke stort de kan gjøre uansett, når man bare er noen uker på vei. Jeg var 6+3 (6+2 i følge meg selv) da jeg fikk ul, da så vi tydelig hjerteslagene, de kan nok ikke sees før i uke 6. Er kanskje litt vanskelig å se noe også når man er så kort på vei? Er det din 4. uke eller babyens 4. uke?

Skrevet

Da må du vel bare vente da dessverre... Ekkelt, men det kan jo være festesmerter/ festeblødning ja som Vintersol sier, eller bare blødninger "likevel" og "voksesmerter". Jeg hadde menssmerter helt fra starten av og 2-3 småblødninger (trodde det var mensen som kom). Men tenkte ikke så mye over dem da... Tror det er veldig normalt, iallfall sa sykehuslegen, sykepleieren og resepsjonisten(!) det til meg. Resepsjonisten klarte ikke dy seg, og fortalte at hun hadde både hatt smerter og blod men at alt var bra:)

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar, så godt at noen bryr seg :-)

Skrevet

lucky1

Ville bare si det at jeg hadde brun/oransje utflod (ikke frisk blødning) en ukes tid da jeg var like langt som deg, og brun utflod hadde jeg nesten hele forrige svangerskap også, for meg er det helt normallt, og jeg blir ikke noe spesielt nervøs, men liker å ta en tidlig ul bare for å være sikker:-)

Vondt i mage og korsrygg har jeg hele tiden i tillegg..(ikke sterke smerter, mer murringer)

er nå 8+5

Skrevet

det var godt å høre :-)

vil ikke miste igjen, gjorde det i slutten av jan......

men har en liten en her som ble 3 i går så han får meg til å ikke tenke så mye ;-)

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt brun blødning mer eller nidre siden jeg fant ut at jeg var gravid. Til tider må jeg bruke bind. Har vært på ul og det står bra til med den lille. Holdt på sånn som dette hele forrige svangerskap også-

. Legen sier at brun blødning betyr liten blødning, så lenge det ikke øker på, blir rødt blod med smerter så ville jeg bare tatt det med ro. Men er skikkelig kjipt å gå i uvisse.... Men bare å holde ut;)

LYKKE TIL!

Skrevet

Hei jeg har også hatt brun blødning siden før jeg testet positivt. Er nå 6 uker på vei og var hos legen for et par dager siden som konstaterte at alt så bra ut og at det var lukket. Så lenge det var brunt var det ikke farlig. Men jeg kjenner jeg går å tenker på dette hele tiden, så nå vurderer jeg å få en tidlig ul for å få ro i sjelen..

Men er også litt beroliget av å lese her inne også, for det er flere som sier de har opplevd det samme.. Så jeg krysser fingre for deg og at dette går bra:O)

Skrevet

Men dere, vil si igjen at dere må være litt forsiktige med det dere sier:

Brun blødning behøver ikke bety at alt er bra, det skal sjekkes uansett.

Friskt blod OG smerter trenger heller ikke være et dårlig tegn.

For å si det enkelt og greit; alle blødninger og smerter skal sjekkes ut, men det kan altså oppstå i alle mulige farger og i kombinasjon uten at noe er galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...