Uten fantasi Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Jeg fikk auramigrene etter at barn nr 1 ble født, men i tiden etterpå har det gått lenge mellom anfallene (f.eks 3-6 mndr), men nå som jeg er gravid igjen har jeg opplevd stadig tilbakevendene anfall, den siste tiden har jeg hatt synsforstyrrelser og hodepine nesten hver dag. Er ca 5 mndr på vei. Jeg opplever også å miste følelsen i fingre og områder i ansiktet, og kan slite med balansen. Dessuten føler jeg at jeg blir distansert og "fjern" i hodet. Når det først går over føler jeg meg jo helt normal og frisk, men syns det er både ubehagelig og skremmende når det står på, og jeg kjenner at det går utover psyken min at jeg aldri vet når anfallene kommer. Jeg blir lei meg og gruer meg til helt vanlige ting, f.eks å gå på jobben. Jeg lurer på om det er flere her som sliter med dette, og om noen evt har gode råd? Jeg vet ikke om det vil hjelpe å bli sykemelt, kanskje man ikke får anfallene så hyppig hvis man får slappet av litt mer? Noen som har erfaringer å dele?
lady purple Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Huff... Føler veldig med deg og vet hvor slitsomt dette kan være. Jeg har selv migrene med aura, men er så "heldig" at jeg slipper anfall når jeg er gravid. Men er desto hyppigere når jeg ikke er gravid. Og det kan jeg jo ikke fortsette med å være. For meg er ikke hodepinen værst, men denne auraen og iflg nevrologen jeg var hos sist kunne jeg få tabletter som kunne regulere dette. Jeg har kanskje 2-3 anfall i året og valgte å la være. De værste anfallene mine ender med at jeg nesten blir blind i en liten stund. Det er grusomt. Hva sier legen din? Kan du starte med noen medisiner som kan roe det hele ned? Jeg ville nok også vurdert å be om sykemelding... babyen i magen din har jo ikke godt av at du engster deg for å få anfall på jobb...
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 jeg hadde veldig mye sånt på slutten av svangerskapet med eldstemann.. fikk bare beskjed av legen å spise og drikke regelmessig, og sove og hvile regelmessig.... Men det er jo ikke så inmari lett sånn siste mnd av et svangerskap.... så ble liksom aldri bra...
Neijasså... Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har også auramigrene (riktignok uten hodepinen, da) og den forverres når jeg er gravid. I forrige svangerskap ble jeg faktisk halvt sykemeldt fra ca. 6. mnd pga dette, da jeg fikk aura flere ganger daglig. Hos meg kom det av at jeg sov dårlig om nettene (2-3 timer hver natt) og ikke fikk hentet meg inn igjen på dagtid. Da jeg ble sykemeldt så kunne jeg sove litt på dagen og ble mye bedre av migrenen. ) Avslapping hjalp på meg, med andre ord. Snakk med legen din om å prøve en gradert sykemelding en stund, du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå