Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Er i uke 37 nå, og har gått opp ca 13 kg. Regner med å gå opp rundt 15-16 total, basert på tidligere svangerskap. Jeg er 168, høy og veier nå ca 80 kg. Etter svangerskapet vil jeg gjerne ned på 60kg, altså har jeg 20 kg å ta av meg. Vet at enkelte raser kg av seg når de har født, men jeg har ikke vært en av dem.... Går ned, men det tar tiiiid Det jeg lurer på er om jeg kvalifiserer til å få Reductil på resept etter å ha født? Er det noen spessielle krav man må fylle, eller være spessielt overvektig? Noen som har brukt dem og vet noe mer enn meg...?
lindynatt Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 DU kan jo ikke slanke deg når du ammer og reducitil er jo ikke veien å gå, det har masse bivirkninger, hjelper ikke alltid og en livsstilsendring er tingen. I tillegg tar det jo stort sett litt tid å bli kvitt vekten etter en graviditet. Det skal jo være sånn..
Shiny84 Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 man må ha bmi på over 30 for å få de, du kan heller ikke amme når du går på dem, dessuten fungerer de bare på 60% av brukerne og man får dem ikke bare sånn uten vidre, amn må jo ha prøvd div andre metoder (misslykkes) først...men, men..
KarLuc +1? Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Reductil har man vel egentli bare "rett" på når man ligger på grensen til fedme... og d gjør jo absolut ikke du ... Håpet selv å kunne bruke det da jeg er 164 høy, og gikk fra 65 til 93 kilo da jeg gikk gravid... (helt sykt egentli) og sliter voldsomt me å få d av igjen. Går sakte men sikkert, men ikke kommet lenger enn til 74 nå, og er da 18 mnd siden fødsel. men jeg hadde ikke rett på reductil da jeg ikke var overvektig nok.
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2009 At man ikke kan amme når man går på sånne type medisiner var jeg klar over. Men jeg skal ikke amme. Jeg sjekket bmi`n min nå og der ligger jeg 4 kg fra fedme nå... Jeg vet jo at kostholdendring og livsstilendring er det aller beste og heller å anbefale! Men nå spiser jeg sunt, mye frukt og grønt og ofte og lite... Før jeg ble gravid trente jeg også 2 ganger i uka + andre aktiviteter. Alikevel sliter jeg med å gå ned i vekt. Så det er ikke sånn at jeg er ute etter å velge den letteste veien ut! Men nå vet jeg allefall litt mer om det... Får prøve å google det litt også
sweet dreaming Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Jeg ville gått på Grethe rode kurs. kusina mi gikk ned 12 kg på tre mnd og det var sånn etter babyfett. Jeg er 157 høy og i første svangerskap la jeg på meg 30 kg og ble 80 kg . Det tok ett år før det forsvant. Men jeg var heller ikke noe flink til å trene eller spise sunt.
lindynatt Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Spørs jo om det virkelig er sunt, jeg tåler ikke karbohydrater så godt så "sunne" ting ala pasta og ris, er usunne for meg. Og bli først ferdig med fødsel ol og trene kan du fortsatt, trilleturer hjelper de også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå