Gjest Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Gutten vår bli 3 til sommeren. Han går i en barnehgae som ikke er kjent for å være den beste i byen, men er vel helt ok. Litt mangler på pedagogikk og går litt på "slump". Vi har mulighet til å få plass i det som jeg vil si er byens beste barnehage. Her er vi da også i tilfelle sikret plass til nestemann slik at vi slipper å ha dem i ulike barnehager de to årene de begge blir barnehagebarn. Men så er det jo det at han er veldig knyttet til de andre barna i barnehagen han går i. Hvordan blir det for han å bytte? Vil han bli "utenfor" i den nye barnehagen? Eller er en sommer uansett så lang tid at det må litt "tilvenninng" til selv om det er de samme barna? Personalet blir uansett byttet ut da det er stor avdeling fra høsten. Han er en trygg grei gutt, men litt sjenert.
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Av de grunner du nevner nederst har vi søkt sønnen vår over i en annen barnehage, bortsett fra at vi er fornøyde med den barnehagen vi har. Men sønnen vår går nå i en barnehage som er helt utenom vår skolekrets, og så tenker vi det er bedre å bytte for han til høsten i stedet for siste året før skolen. For han må også bytte gruppe fra høsten pga overgang småbarn/ storbarn, det blir nye voksne å forholde seg til og også nye barn, så da kan vi like godt få han over nærmere hjemmet vårt. men det er ikke sagt at han får plass i den nye bhg da:)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Min erfaring (som selvsagt begrenser seg til våre egne barn) er at det går helt fint å bytte, og det er dessuten en fin tid å gjøre det på når han likevel må bytte avdeling. Barn (de fleste!) er tilpasningsdyktige. Jeg ville også vurdert det i forhold til hvor skolen hans er og hvor de barna som går i de to barnehagene skal begynne på skolen.
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Begge er sentrumsbarnehager og har derfor barn fra flere ulike skolekretser. Jeg heller mot å bytte, men er så redd for at han ikke skal bli like inkludert i den nye. Han er som sagt sjenert, men der han går nå er han med i den "tøffeste" gjengen (i den grad 2 1/2 åringer er tøffe). Er redd for at når han begynner med nye barn vil han få vasnkelig med å få innpass, mn nå er jeg kanskje litt overengstelig. Er bare så rart for meg å ha et sjenert barn da jeg selv var ekstremt utadvendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå