Gjest Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Hva ligger deres hb nivå på? Når begynner Hb og bli faretruende lavt - slik at ikke lenger jerntilskudd er nok? Ble inspiret av den andre tråden her.
♥ DAME Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Tror mitt hb nivå lå rett under 10. Jeg vet ikke når det er faretruende, men mitt var iallefall ikke faretruende lavt
Lea Laus Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Var hos jordmor på fredag og da lå den på 10,2.. Hun sa jeg busrde prøve å få i meg mer jern, men virka ikke som om det var no krise..
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har 9.1.. Har begynt med Hemofer og lurer på om det er nok i lengden. hmm. Jeg har nemlig fått forskjellig svar fra jordmor, lege og apotek og er temmelig forvirret.
3xMamma :) Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Legen sjekker dette i blodprøven når du er der, så da kan du jo spørre om det har blitt bedre
2flottebarn;) Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Jeg tok det to ganger på en uke og det varierte fra 9.3 til 10.5. Det er visst målinger som er under 9 som ikke er bra, men alt på 9 tallet er vel veldig lavt. Legen så at jeg kunne ta jern, men hvis det medførte hard mage burde jeg la vær. Jeg prøvde, ble hard i magen og det var ikke verdt det! Bedre å prøve å få i seg brokkoli, aprikos og andre ting som skal være bra for hemoglobin.
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Jeg MÅ ta jern. Har tatt Ferro.retard i en mnd nå,men Hb har falt fra 9,7 til 9,5 selv om jeg har pina meg igjennom mage vondt. Har nå heller begynt ta Hemofer,håper den er litt mildere mot magen. Så får se om 3 uker ved neste kontroll hva den ligger på da.
Lea1977 Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Hemofer er bare ett tilskudd som inneholder fra 9-23 gr mens at min lege sa at jeg burde ta 100 gr om dagen så da kjøpte jeg nycoplus jern II og alt er supert. Magen er som vanlig og jeg og legen er veldig fornøyd.
Lea1977 Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Før dette tok jeg hemofober og knasket brokkoli og spiste tykke lag med leverpostei og brunost hver dag men det hjalp ikke.
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 Jeg vet at Hemofer ikke inneholder så mye jern,men samtidig sa legen også til meg at man skal ikke gå hele sv med mage plager pga jernet. Og jernet SKAL også synke i sv. Jeg spiste Hemofer sist sv når det ble litt lavt.Gikk opp ved og gå på det da. Nå har jeg spist ferro retard (Nycomed) 100mg og gått ned 0,2 uansett.
Staark Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Jeg ser dere har mye lavere enn meg, jeg hadde 10,8 på sist måling, og da var det nesten på grensen til hysteri på legekontoret. Merket forbedring allerede timer etter første tablett med jern var inntatt.
babypink84 Skrevet 9. mars 2009 #12 Skrevet 9. mars 2009 jeg fikk beskjed om at alt over 10.0 er bra, men greit og ha litt å gå på i og med man kan miste opp mot en liter blod under fødselen... jeg har slitt MYE med hard mage, både før og under graviditeten...dersom du MÅ ta jerntilskudd anbefaler jeg AMINOJERN på det STERKESTE, det fås kjøpt på helsekost, jeg tar tabletten med et lite glass biola og kan ikke huske sist jeg var så fin i magen =) (aminojern er visst fremstilt på en måte som gjør at kroppen klarer å ta opp mer av jernet, og det trengs da lavere dose per tablett, gir derfor mindre bivirkninger.)
Thessa og Bebbis Skrevet 9. mars 2009 #13 Skrevet 9. mars 2009 Men... Jeg målte min Hb hos JM, og den var på 10,3. Det er jo ikke skummelt lavt lissom. Men så anbefalte hun meg å sjekke jernlageret i tillegg. Og DER var det lave verdier. Om jeg forsto riktig så hadde jeg 6 av 10 på jernmålingene mine. Skjønner ikke helt, burde jeg ikke egentlig ha hatt mye lavere HB da? Jeg tar aminojern og er super fornøyd. Det kjøper man i helsekosten og ikke på apoteket. Står på pakken at den taes opp fortere i kroppen og ikke er sterk for magen :-) Er fortsatt like svimmel da, så jeg er spent på hva det ligger på ved neste måling :-) Tips: Kombiner jerntablettene med C-vitamin så taes det ennå fortere opp i kroppen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå