Gå til innhold

normal nakkefold??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva normal nakkefold er?? skal på ultalyd på tirsdag å få målet den. har tatt blodprøver for 3 uker siden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de målte nakkefolden hos meg var den 1,6 mm det var normalt. Mener å huske at legen sa at det var normalt opp mot 2,5 (3?)

Skrevet

Min var på 0,88, dette var også normalt. Så alt innenfor 2,5 er normalt. Men er den større, trenger det ikke nødvendigvis å være noe galt.. Masse lykke til

Skrevet

takk for svar:) er veldig spent, fikk dere sett noe mer på ultralyd enn nakkefold?? å hva sa blodprøvene??

Skrevet

hei, jeg var på ul 12+2. var ikke antydning til nakkefold en gang, så legen gadd ikke måle den. så også etter neseben, og det var det her (altså ingen downs..) hos meg sjekket de også at begge ben og armer var på plass, at det var hjerne"fyll" og to hjernehalvdeler, at ryggsøylen så fin ut, at det var et kryss i hjertet, som betyr fire hjertekamre, hjerteslagene, størrelsen på babyen fra hode til rompe, og at det samsvarer med diamteteren på hodet ovenfra. dermed kunne ha også si om mensterminen stemmet med dagen han fant ut (det stemte på dagen for min del..) så klemte han en del på magen for å få babyen til å sprelle og bevege seg, og for å se ting i rette vinkler. babyen la armene for ansiktet og sparket villt. det var morsomt. fikk med ti bilder hjem. lykke til.

Skrevet

oi..så bra:) hvorfor var du på tidlig ultralyd da? jeg har mistet to ganger i senabort(kromosomfeil). så derfor veldig spent på hva slags svar jeg får..:)

Skrevet

hei igjen, jeg ville bare sjekke at alt sto bra til, siden jeg hadde spydd i tre måneder og vært i så drit dårlig form, ikke tatt en eneste vitaminpille osv :) gjorde det privat, på majorstuaklinikken. håper alt går bra for deg denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...