Gå til innhold

Ja til tredeling av permisjonen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del veninner som sutrer for at mannen ikke tar ansvar i forhold til barna. Jeg har ikke sympati for disse veninnene! Da barna som nå er i 3-4års alderen var små, fikk ikke fedrene slippe til overhode! Det var bare mamma som dugde for den lille babyen. Det var jo tross alt hun som hadde vært gravid i ni måneder, slitt med kvalme, bekkenløsning og fødsel. Det var mamma som hadde puppene og dermed maten- og selfølgelig kjente det lille vidunderet best. Desom pappa forsøkte å hjelpe til gjore han altid noe feil- altså ikke slik som mamma. Nå når barna har blitt større forventer de plutselig at pappa skal trå til for fullt, for nå har MAMMA blitt kvitt sin seperasjons angst!

Det er disse damene som ikke ønsker en tredeling av permisjonen- hver familie må få bestemme hva som passer dem best. Det vil i praksis si at mamma vil ha all permisjonen og pappa godtar dette uten noe videre diskusjon- noen ganger på tross av at han kunne tenke seg og vært mer sammen med den lille alene. Han kjøper uten videre hennes argumenter om graviditet fødsel og amming.

Noen av disse parene sliter i dag- mye på grunn av mammas irritasjon om arbeidsfordelingen i hjemmet og i forhold til barna. Det som også er trist er at dersom de etterhvert går fra hverandre er det mamma som ønsker og antagligvis kommer til å få foreldreomsorgen for barna- pappa kjenner jo ikke barna....

Gi pappa større ansvar og rettigheter i forhold til barnet sitt! Dette vill også ha posetive ringvirkniger i forhold til kvinner i arbeidslivet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja til at hver enkelt familie får bestemme helst selv hvordan de vil dele permisjonen !

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

signerer storebror og lillebror!

det må få være opp til hver enkelt familie å løse dette!

Skrevet

Helt enig med storebror og lillebror! Alt er ikke så jævla svart hvitt som du (julenissen) tror. Her hjelper pappan til så ofte han kan, men han har overhode ikke mulighet til å ta permisjon i flere uker! Som selvstendig næringsdrivende kan man desverre ikke bare være hjemme og la firmaet drive seg selv.... !!!

Skrevet

Enig med deg, julenissen. Å la familiene selv bestemme vil i altfor mange tilfeller si at mannen kun får pappakvoten. Det er babyens permisjon, ikke MIN permisjon - slik ser jeg på det. Min samboer ønsket mer enn seks uker hjemme med mini, men følte han måtte be meg OM LOV til dette - og sjefen hans holdt på å få sjokk da han hørte at samboeren min skal ha perm i tre mnd. Samboeren min har enda ikke tort si at det var hans forslag, sjefen lever i troen at det er jeg som har tvunget ham til å ta mer perm! Er det slik det skal være?

Det er alltid de samme argumentene som dukker opp i denne diskusjonen - menn som er selvstendig næringsdrivende, tjener så og så mye etc og bare ikke KAN ta permisjon - men for endel par gjelder dette kvinnen, ikke mannen, og kvinnen klarer da på mystisk måte å ta permisjon likevel?

Skrevet

Signerer ikke deling på 3 uansett, men at alle selv skal få velge.

Så JA til valgfrihet for alle!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...