Teisen80 Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Er nå på tredje dagen med veldig sterk farge på urinen. Først mega-oransje, nå mer signalgul. Setter masse farge på dopapiret. Var på legevakten i går (i nesten fire timer! puh!) og fikk antibiotika da de "regnet med" at det var en urinveisinfeksjon selvom jeg ikke slo noe særlig ut på prøvene. Hvis det IKKE er en urinveisinfeksjon, hva kan det være da? Er det slik at man innimellom kan ha slik urin uten at det nødvendigvis er noe galt? Føler ikke jeg har drukket mindre enn tidligere i svangerskapet heller.. Samme dag som dette begynte hadde jeg forøvrig omgangssyken fra helvete også, kanskje det er en sammenheng der? Ja, også var det samme dagen som ultralyden.. gud, for en dag
Mamma_til_isabella Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Min er også veldig gul....og alt er i orden med mine prøver. Når urinen er veldig mørk kommer det som regel av at man har drukket for lite. Har hatt uvi flere ganger og urinen har ikke blitt mer gul forde. Men nå drikker jeg for lite tror jeg
ble_mamma_6august 09 Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 jeg er veldi plaget m uvi. men fargen forandrer seg ikke av den grunn.. er nok at man drikker for lite
togoegutter Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Selv om du har drukket nok, så kan du jo ha væskemangel pga omgangssyke og at urinen er sterk i fargen pga dette. Enkelte ting man spiser kan jo også sette farge på urinen. Jeg syns min urin også er gulere enn når jeg ikke er gravid, og alle prøvene mine har vært fine.
nesten30 Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 har også gulere urin enn når jeg ikke er gravid, uten at den slår ut på prøver. Viktig å drikke rikelig, siden en tross alt tisser oftere enn en normalt gjør og dermed også gjerne har behov for mer væske.
Teisen80 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2009 Takk for svar Det kan nok stemme bra at jeg led av litt væskemangel etter omganggsyken.. naturlig det etter å ha kastet opp i fjorten timer Skal fokusere på å drikke mer framover nå, urinveisinfeksjon er ikke noe moro!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå