Gå til innhold

Syns dere jeg kan be om gradert sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 6 mnd gravid. Var sm 20% fom 15 jan til 28 feb (kunne fått mer, men ville jobbe mest mulig) pga isjas med smerter nedover beina. Har fått tilrettelagt på jobb slik at jeg sitter halve dagen i ro, og er blitt bedre i ryggen. Har derfor prøvd å jobbe fullt denne uka. Det gikk bra tom onsdag. Torsdag og fredag har jeg hatt vondt i rygg og bekken, vært småkvalm og hatt veldig vondt i hodet. Har grått meg i søvn både torsdag og fredagskveld av utmattelse.

Problemet er at jeg føler ikke det er noe "konkret" å gå til legen for. Jeg har jo bare "den vanlige" problemene.

Jeg liker veldig godt å jobbe, og vil jobbe mest mulig, men nå kunne jeg tenkt meg å redusert til å jobbe 60%. Kan også legge til at jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige gang, og bør kanskje derfor ta det litt med ro (ifølge jordmor).

Så, hva syns dere? Er det ei skam å be legen om 40% sm? Bør jeg bestille time eller holder det å ringe? (jeg kjenner legen godt og vet han ikke tror jeg vil "bløffe" meg til en sm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ha bestilt time jeg..Om du har så store plager at du gråter av det bør du jo få hjelp på en eller annen måte.

Skrevet

Ja, dette kan du absolutt be om skm for. Ring og hør m kontordame så avgjør hun om du trenger time eller ikke.

Skrevet

Be om 40% sm, er (ingen skam å snu i tide) bedre at du har det bra og er 100% de dagene du er på jobb. Nå har du jo prøvd en uke med full jobbing og finner ut at det ikke går, så må du jo bare.

Når jeg var 5 mnd gravid med sistemann ble jeg 100% sm pga bekkenl.

Gjør det du føler for selv =))

Skrevet

Vet ikke om det blir feil å si at jeg gråt av utmattelse. Men jeg gråt for bagateller som jeg nå kan le av. Fredag stortutet jeg fordi jeg ba mannen min hente et glass vann til meg, og så satte han det i gangen slik at jeg måtte reise meg fra senga og hente det derfra selv. Ser jo nå at det ikke er helt normal ting å gråte for:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...