Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drakk mye melk før men nå har det gått over stokk og stein... Nesten 3 liter H-melk drakk jeg igår og idag må jeg gå til innkjøp av mer. Kan bli dyrt i lengden men forhåpentligvis vil verken jeg eller den lille lide av benskjørhet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi jøje meg... 3 liter om dagen er jo ikke akkurat bra... Men jeg vet det ikke er lett å begrense det, hadde dilla på melk og oboy forrige svangerskap.. Takler ikke mer enn 1 glass om dagen nå..

Skrevet

Vet ikke om det verken er bra eller skadelig (for meg eller barnet) men det er jo så godt! Jeg drikker appelsinjuice også men kun når jeg føler meg litt kvalm.

Noen som vet om det er skadelig med for mye melk, og ev. hva kan skje? Kansje jeg må prøve å begrense inntaket mitt :(

Skrevet

Det som er dumt er om du drikker såpass mye melk at du ikke får i deg en del andre næringsrike matvarer.

Og så vil melk hemme opptak av jern. Det er ikke bra.

Skrevet

Melkefettet har vi heller ikke så godt av, så hadde jeg vært deg hadde jeg gått over til lett eller ekstra lett melk. Jeg drikker også mye melk, +/- 1 liter til dagen. Har gått fra lett til ekstralett og synes det er greit nok. Men jeg er jo litt spent på hemoglobinnivået på neste kontroll. Har ikke målt det siden november og neste kontroll hos lege m/blodprøver er i slutten av mars.

Skrevet

Vi er melkebønder og vi drikker 1-2 liter melk hver dag.. (to store, en små) Melka vi lager er så fantastisk god på smak, at jeg bare kan ikke la være... Når jeg drakk butikkmelk, kjøpte vi alltid lett 1,5% fett.. H-melk, klarte jeg ikke smake på en gang, føltes ut som å drikke fløte -ÆSJ!

Melka vi lager, drikker vi omtrent rett fra jura og den er ca 4,5 % fett i... såååå JA!!! scary!

Men heller melkoholiker eller alkoholiker :P hehehehe, jeg klarer nemlig ikke å la være!!

Skrevet

Det er bra at noen andre enn kun meg som drikker "for mye" melk. Jeg har prøvd å finne ut hvor mye melk er "for mye" men finner ingen konkrete svar på det. Har holdt meg unna melk idag :(

Er ikke vi redde for ALT nå om dagen forresten? Synes jeg leser side opp og side ned om hva man bør og ikke bør spise / drikke. Man skal vel kansje passe på hva man putter i munnen av melk, kjøttpålegg, leverpostei +++ men folk har jo født friske og raske unger i tusenvis av år, hvorfor over-bekymre seg nå?! Joda, jeg vet mattilsynet oppgir gode nok grunner for hva vi ikke skal spise men jeg synes vi overreagerer litt jeg. Men det er nå min mening.

Jeg spiser ikke godteri, liker ikke sjokolade og søterier, drikker ikke brus... Så melk skal jeg iallefall unne meg med god samvittighet :)

Skrevet

Alle er hysteriske for noe:p

Kos deg med melka di du :) Melk inneholder masse viktig både for deg og barnet.. Det eneste en bør være ops på er hvis du har lavt jernlager.. Altså at du mangler jern, for da kan melk hemme opptaket av jern i kroppen.Særlig hvis det drikkes sammen med måltider. Og at du drikker hel melk velger du jo selv. Det er en del fett i det, men hvis du ikke sliter med vekta eller noe er det ikke noe problem :)

Og istedet for juice, brus, og godteri er det MYE bedre! :)

Skrevet

Underveis i mitt første svangerskap fikk jeg høre av jordmor og lege at barnet så ut til å bli stort. Det likte jeg dårlig ettersom jeg ikke er så kjempe stor selv... VI snakket litt fram og tilbake om hva jeg spiste og drakk og jeg innrømmet at jeg var veldig veldig glad i melk. Drakk riktignok lett melk.... Da sa jordmor at de som drikker mye melk ofte får store barn!!!!!!!! Jeg begrenset melkedrikkingen til et glass om dagen og endte opp med en perfekt gutt på snaue 4 kilo!! Lykke til!!

Skrevet

Oj da! Det var noe å tenke på! Ja, da har iallefall jeg god nok grunn til å begrense melkeinntakt mitt ;) Jeg er 165 og tynn og håper babyen ikke blir så alt for stor. Takk for tips langbein+2 :)

Skal til ny ul onsdag så jeg skal spørre ut da, ang. både melk og jern ;)

Skrevet

mmmh, h-melk:) hehe, alt annet smaker jo vann, syns jeg..har vokst opp med h.melken... det er SÅ godt om dagene!! men begrenser det til ett 0,4 glass for dagen;) og det nyyyter jeg virkelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...