Gå til innhold

Bevegelser i magen!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det varierer sånn og blir så bekymret når det er rolige dager. Kjenner bevegelser da også, men svake og rolige. Andre dager har det vært skikkelige fraspartk og store bevegelser. Bør man bekymre seg når det blir roligere og mindre bevegelser, eller er bevegelse bevegelse...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det akkurat som deg!! Har hatt masse bevegeølser den siste tiden, hvor magen virkelig har tatt "bølgen". Nå de siste to dagene har det vært noen få bevegelser, men får liksom ikke kjempe respons selv om jeg har drukket masse juice og spist is etc! Er i 35. uke... Har hørt at babyen får mindre plass å bevege seg på, men dog! Blir nervøs jeg!

Skrevet

Det er sånn hos meg også. Noen skikkelige fraspark så jeg nesten er redd magen skal sprekke, mens andre dager er det så rolig at jeg klemmer på magen for at h*n skla bevege seg. Synes magen er kjempestor, så det kan ikke være mye plass igjen.

Skrevet

Jeg spurte jordmor om det for 4 uker siden (da 28 uker) om hvorfor det var rolige og aktive dager. Hun sa da at for det første begynner det å bli trangt, så bevegelsene går over fra skikkelige fraspark til mer glidende bevegelser, og for det andre har babyen "hviledager" etter dager med veldig aktivitet. Så derfor er det helt normalt at noen dager er roligere enn andre.

Min baby har to-tre aktive dager, så et par roligere dager før det er to-tre aktive dager osv... Men jeg kjenner bevegelser hver dag selv om noen er roligere.

Min jm sa at så lenge du kjenner igjen et mønster i bevegelser og rolige/aktive dager er alt som regel helt fint. Hvis det derimot blir veldig forandring i bevegelsesmønsteret er det lurt å ta kontakt.

Men spør jordmor hvis dere er usikre, det er det de er til for ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...