Gå til innhold

Noen som kan svare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en folovede som er i tvil om han vil være sammen med meg lenger. I rundt tre uker nå har han gått å "tenkt" på dette. jeg har gitt han tid og vist han så godt jeg kan at jeg er lad i han og bryr meg om han. I går så jeg at han hadde tatt av seg forlovelsesringen-og bemerket dette. han sa han tok den av da an var på undersøkelse på sykehuset dagen før og følte ikke for å ta den på igjen. og ville se hvor lang tid det tok før jeg merket det.

"Da er det slutt da eller?" spure jeg. Jeg går jo å tenker var svaret jeg fikk.

Jeg er litt sliten av å gå å gi han oppmerksomhet og konstant bli avvist,så jeg sa Hva i alle dager er det å gå å tenke på så lenge?? enten vil du være sammen med oss eller så vil du ikke? Da virket det som om alt var min skyld. Er han bare for feig til å gjøre det slutt? Venter han til snøen blir borte så det skal bli letere å få ut møblene?

Jeg ba han tenke til i dag om han vil gjøre det slutt eller om han vil tenke mer.... Er jo ingenting jeg mer vil enn å være sammen med han....

Vi har to barn sammen,og jeg vil at de skal ha et godt hjem å bo i,så hvis det blir slutt...............

klarer jeg et huslån alene?

Får man bostøtte hvis man eier istedet for å leie?

Har absolutt ikke lyst til å flytte med barna,synes det er viktig å ha et trygt sted å bo når man vokser opp.....

Hjelp....... noen som er/har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan vite om du klarer et huslån alene, du sier jo ikke noe om inntekt og evt størrelse på lån. Bostøtte kommer vel også an på inntekt.

Men det var rett av deg å si fra at han fikk bestemme seg. Dårlig gjort å la deg gå rundt og ikke vite hva det blir til.

Skrevet

inntekt på rundt 270000 og lån på 1,8........ sier seg kanskje selv at det ikke går,men med os,barnebidrag,stønad til barnetilsyn og janskje bostøtte så blir det jo endel.....

Skrevet

Har du inntekt på 27000 (før skatt?), kan du nok se langt etter de fleste støtteordninger.

Bidrag og barnetrygd for et ekstra barn er det du kan regne med.

Det andre er vel behovsprøvd.

Men du kommer jo i skatteklasse 2, og det blir mindre skatt å betale enn før.

Skrevet

er det så mye da? rundt 17000 utbetalt i mnd? uff,nå har jeg regnet med å få div stønader jeg da......... der gikk håpet mitt om å gi mine barn et trygt og godt hjem i vasken........

Skrevet

Du får jo ikke full overgangsstønad når du har inntekt. Og når du har såpass inntekt, tror jeg ikke du får noe.

Du får jo mindre skatt å betale, så det blir jo noen ekstra kr der pr mnd.

Se på skatteberegning på www.skatteetaten.no der ser du hva du må betale i skatt som enslig mor.

Skrevet

Dessuten får du jo nesten 3000 i bt, pluss bidrag. Så det blir da ikke så verst?

Skrevet

Med din lønn og bidrag vil du fint kunne gi barna dine et trygt og godt hjem, kanskje ikke der du bor nå men du vil klare deg godt alene økonomisk.

Og for meg er det ikke det økonomiske som har mest å si for om det er et godt og trygt hjem.

Når det gjelder din forlovede syns jeg han bør gi det et svar nå, og det at han ikke kan si at han vil være sammen med deg er vel egentlig svar nok.

Skrevet

Det der hadde jeg ikke funnet meg i. Enten er det slutt eller så er det ikke det! Han kan da ikke gå rundt sånn og sose!

Med inntekten din bør du max ha 810 000 i lån (inkludert alle lån;bil, studie etc), det sier seg selv at om du ikke har egenkapital ser det ut til at det går mot leiemarkedet. Med mindre du da bor på landet og kan kjøpe noe svært billig.

Det er dessuten litt kjedelig å ha lån 3 ganger inntekt med så lav inntekt, da det blir lite å rutte med. Personlig ville jeg ikke hat så mye lån engang. Vente til du får deg en ny mann? Spare litt penger?

Og hva du har utbetalt i mnd kommer jo an på hvor stort skattefradrag du har, men det visste du sikkert.

Lykke til til deg:)

Skrevet

13.47.. er ikke det at jeg mener jeg må ha så mye penger for at barna skal ha det godt og trygt.... men å leie kan være risikabelt det og.... fæle huseiere,og ikke sikkerhet på å få bo der til du er ferdig liksom........

Ja,han har jo egentlig svaret der... men jeg er jo så glad i han og når han da ikke sier de tre ordene-Det er slutt,så klarer jeg ikke helt gi slipp på den feige f........

men som mange har spurt,vil jeg være sammen med denne mannen når han har oversett og avvist meg denne perioden....? Selv om jeg elsker han,så blir det nok vanskelig om han skulle snu om på oppførselen sin nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...