Gå til innhold

Lurer på en ting :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Har hatt masse kynnere å murringer å nedpress i en uke nå.. Å da lurer jeg på om det er noen som vet om det starter lenge før fødselen? Jeg er i uke 37+1 idag.. Å har veldig mye vondt spesielt hele kvelden å store deler av natta.. Pluss at jeg går på do HELE tiden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Jeg har hatt det lenge nå. Har også hatt heftige rier som har ført til åpning, men stoppet opp igjen. Det er nå snart 3 uker siden....

Men, jeg har født før og da er det visst ganske normalt med sånne vondter de siste ukene av svangerskapet. Hos førstegangs er det oftere et tegn på at ting er rett rundt hjørnet enn hos flergangs.

Hadde ingen ting med førstemann. da var det liksom pang rett på dritvonde rier med 2 min i mellom.

Og den fødselen var laaang. Var nemlig ikke et dugg moden da det hele startet.

Så om ting er rett rundt hjørnet eller ei så kan du i det minste håpe på at du holder på å modnes og åpnes litt og da blir fødselsforløpet som regel kortere :) :) :)

Skrevet

Uffda, kjedelig når det stopper opp.. Man går jo bare å venter å venter :) Er førstegangsfødende så kanskje dette betyr noe for min del da, drikker i tillegg denne bringebærbladteen. Noe som jeg syns har hjulpet på.. Har hatt masse kynnere å nedoverpress.. Pluss luftsmerter, er det farlig? eller hva kan det være?

Får håpe vi ikke har så lenge igjen da, å får se de søte små snart :) Når har du termin?

Skrevet

Kjempekjedelig ja. Ventetiden blir jo lenger når alle "gå- i- fødsel-tegnene" er der, men ingen ting skjer allikevel.

Er ikke farlig med luftsmerter. Har en del luftsmerter jeg også, spesielt om jeg spiser en appelsin. (Av alle ting)

Ganske normalt at fordøyelsen er litt ustabil nå på slutten.

Jeg er i dag 38+0 etter ultermin. Menstermin er om 5 dager.

Håper jeg brått skal føde i dag, er lei nå!

Skrevet

Er 38+4 nå og har hatt murringer og kynnere som har tatt seg opp i løpet av et par uker her nå. I går var det så kraftig at jeg lurte på om noe var på gang, og Junior har hatt den "obligatoriske" stille dagen som skremte meg avgårde til Ahus for en sjekk. Alt vel, forøvrig.

Lurer jo ikke noe mindre på om ting snart er i gang siden jeg våknet tidlig i dag morges med kynnere og murringer. Tok meg to paracet og sovnet.

For halvannen uke siden så hadde jeg en modnet livmorhals på 1,5 cm, og skal igjen til jordmor på tirsdag. Håper hun stripper meg og at det har skjedd masse på disse to ukene.

Håper virkelig det er slik at sterke kynnere hos førstegangs betyr at fødsel er nær forestående...

Skrevet

Ja, sant det.. så leser man i tillegg om alle andre som føder :)

Spiser mye frukt jeg å, sikkert derfor disse luftsmertene kommer :) Fordøyelsen er virkelig ikke i orden om dagen..

Får håpe du slipper å gå så mye lengre nå :)

Skrevet

Så du er også førstegangsfødende?:) Da får vi håpe på at det er det det betyr:) Det er fint at man kan komme inn på sjekk når man blir bekymra, var også innom en gang for en sjekk å da var alt bra :)

På mandag var jeg ikke moden, men siden mandag har jeg hatt kynner, murringer og nedpress ganske så mye.. så nå MÅ jeg være moden :)

Håper du slipper å gå så lende da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...