Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på privat ultralyd på fredag. Og forventet meg å reise derfra å vite om det var en liten gutt eller jente i magen. Men det ble ikke sånn.

Hun prøvde lenge å se etter kjønnet,men tok tilslutt tak i magen min og sa "for mye av dette" Okey,jeg vet at jeg ikke er den slankeste,men trudde virkelig ikke at jeg var så stor (?) at det ikke var mulig å se?

Noen som har vært borti dette? Er det enklere å se etterhvert som tiden går og ungen blir større?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, hun høres jo veldig spesiell ut må jeg si. Litt av en måte å si at man er tjukk på. Jeg veier ihvertfall 25 kg mer enn jeg bør og vi så kjønnet med en gang på ul. Trodde ikke fettet skulle ha noe å si. Trodde det var hvordan ungen lå som avgjorde om man så det eller ikke:)

Skrevet

Ja,jeg ble skikkelig satt ut egentlig. Ikke fordi jeg ikke visste at jeg hadde litt ekstra,men på måten hun sa det på.

Er i uke 20 da,skal vel være godt mulig å se det da? Så sant ikke ungen ligger på en bestemt måte såklart :)

Skrevet

Hm, litt frekk måte å si det på ja.. Hadde blitt litt sjokkert jeg også hvis noen hadde sakt noe slik til meg også, forstår deg godt.. Trodde ikke det hadde noe betydning nai, hørtes løye ud..Men jo, de klarer som regel alltid å se hva kjønnet blir i uke 20.. Men hvis ungen ligger litt vanskelig til så kan det godt være at de ikke klarer å se det, det er sant.. Så ungen har nokk låge litt løye (klemte sammen beina kansje, hehe) Hva tid skal du på UL igjen nå da? :)

Skrevet

Syns bildene vi fikk var elendige oxo,så greit at denne timen var gratis for å si det sånn. Hehe.

Hun sa vi ikke kunne regne med å finne ut av kjønnet.

Ordinær ul er neste fredag :)

Skrevet

Dette høres rart ut. Ved forrige graviditet veide jeg nesten 50 kg mer enn jeg gjør nå, det var da ikke noe problem å se at jeg ventet gutt. Nå venter jeg igjen gutt og syns ikke at kvaliteten på ul-bildene var/er blitt noe særlig bedre....

Skrevet

Ved forrige svangerskap veide jeg ca. 130 kilo....Det var ikke noe problem å se at det lå en liten jente inni der(var 21 uker).......Du får gjøre et nytt forsøk ved neste ultralyd!Vi skal på ultralyd i morgen!!!Veier nå 80 kg-og regner(håpe,håpe,håpe) at vi får se om det er en liten gutt eller jente!!Må innrømme at jeg tenker ikke det burde være et problem, da jeg er så mye mindre nå...Håper ikke jeg blir skuffet ;-)

Skrevet

var ikke tilfeldigvis en gammel røy på fr.stad sykehus vel........??

Noen mennesker skylder på andre for sin egen innkompetent, teit!!

jeg er også litt stor, alså jeg har noen ekstra kg på magen. men jeg var større enn nå mine forrige sv.skap, den ene gangen kunne de se, ikke den andre, kommer ann på hvordan ungen ligger og kvalitet på ul-maskinene.

hvis du får ho samma neste gang, så får du heller si fra til henne, at den kommentaren kunne hun spart seg for !!

Skrevet

For en dritt kjerring!! Nei fy søren, nå ble eg skikkelig lei meg og provisert på dine vegne!!

Eg er heller ikke blandt de slankeste, og har lenge hatt mine problemer rundt det. Og hadde en eller annen gynokolog eller hva de er for noe kommet med en slik kommentar hadde eg blitt rasende!!

Slik oppførsel er fullstendig uakseptabel!! Vær så snill, Kinemor ,klag på dette kvinnemenneske. Du er nok verken den føste eller den siste som kommer utfor dette mennesket, og hennes oppførse. Så eg vil oppfordre deg til å ringe sykehuset / klinikken hvor du var og klage på henne.

Stakkars deg Kinemor!! Nå fikk eg veldig vondt av deg....

MASSE lykke til videre i svangerskapet!!

Skrevet

Sånn egentlig så driter jeg fullstendig i den komentaren hennes,men det er MEG. Skal mye til for å såre meg da. Men tenker litt på andre som evt måtte høre spydighetene hennes,og som kanskje ikke "takler" det like bra da. Trur samboer ble mer sinna enn meg,han er jo fryktelig gla i denne magen han da:)

Men ble mest lei meg egentlig på tanken å ikke få vite om det er ei jente eller gutt der inne. Selvom det egentlig ikke spiller noen stor rolle så lenge h*n har det bra og er frisk. Men alikvel,man vil jo helst vite...de fleste allefall :)

Selvom disse ultralydene jeg har hatt er en gave fra familien,og denne personen selv jobber på dette stedet,så har jeg vært innpå tanken å sende inn en klage. Greit det at jeg kanskje har noen kilo for mye,men det er jeg da fullstendig klar over selv! Og de færreste syns det er veldig stas å bli minnet på dette,og ikke minst av en person du ikke aner hvem er.

Skrevet

jeg har godt av "belegg" rundt magen og var på ul i uke 20. Da så vi klart og tydelig tuten opp til flere ganger.

Men fikk med dårlige bilder hjem, for da ble han brått sky, og la deg med rompa mot oss.

At du har litt ekstra rundt magen skal ikke ha noe å si, og jeg synes det var veldig uproffesjonelt avhenne å si slikt!

Skrevet

Jeg har litt ekstra polstring jeg også, men jormora klarte å se kjønnet... Vi såg det ikke selv, men hun såg det... På 3D UL såg vi det til og med selv.. Anbefaler 3D på det sterkeste!! ;D

Skrevet

Jeg har vært borti en lignende opplevelse. da jeg skulle ta blodprøve og hun sure bitcha ikke traff blodåren i armen min, sa hun at det var for mye fett der..

Dette ble jeg skikkelig irritert over, men dum som jeg var sa jeg ikke fra. Og jeg er ikke tynn, men ikke stortjukk heller, armene mine er normale!!

Jeg har også ekstra polstring på magen, var på ultralyd i uke 18+3, så kjønnet, og ingen kommentar til magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...