Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Her har frøkna strukket seg noe helt vanvittig siste mnd... nå må hun opp i str 110/116 og bruker foreløpig 26 i sko. Str 104 blir snuppete og bedre med litt for stort enn for lite. Med det tempoet her så blir hun høy og atletisk:-) For hun er sterk i kroppen, selv om hun er slank som bare det. Hun fyller 3 i april og er slett ingen baby lenger:)
Ronja65 Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Ojjj som hun vokser... Her begynner 98 og bli lit smått.. 104 passer ganske bra... Hun har jo bursdag den samme dag som rosa:-)).. Hadde vært morsomt at de fikk møtes snart igjen. Sist så badet de jo i både søledammer og badekar:-))
Gummelillan Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Også her har vi begynt på 110. Bruker noe 104 fortsatt, men begynner å bli for lite det meste ja. Og str 26 i sko, så akkurat der følger disse frøknene ad - kanskje ikke rart siden de begge vel har mødre som vel er beskrevet som temmelig lange ;-) Men så stopper likheten, for hun snuppa her er alt annet enn slank! Ser ut som en megababy, god og rund, tjukke gode lår, hender, mave og kinn - og alt for lite hår, ha, ha. Veldig skjønn altså, men ingen atlet, tihi ;-) Stemmer for et treff snart, ja. Mange 3 åringer i gjengen her vel, så hade vært morsomt å se om de finner tonen like godt som oss!?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2009 Så det er flere som er drøye i tøyet ja:-) Hadde vært så koselig å hatt et treff med de småstore babyene våre igjen!! Det må vi jobbe mot:-)
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 lillevimsa bruker 92 og 98 i klær og 23-24 i sko, men så er vel hun nesten året yngre enn mange av småttingene her inne. Hun ble 2 år i oktober
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Men kjære deg, hvor lang er hun egentlig da? Storebror ligger helt etter skjemaet på høyde og vekt, og han brukte da 110/116 da han var 5 år:-) Men det går seg nok til serru, for nevøen min var kjempelang i oppveksten, vi trodde vel at han aldri skulle slutte å vokse. Men nå er han altså "bare" 1,87m i en alder av 22år:-) Knerten derimot som er litt liten for alderen bruker 92-98, spørs hvor klærne er kjøpt. Hmmmm er det Kappal som har litt store klær tro?? (altså store i str.) Skostr, er samme som Knerten da:-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2009 Har ikke målt høyden hennes på en stund, men hun er over gjennomsnittet helt klart. Alle mine barn har vært det. Nå er jo ikke foreldrene her i huset helt på snittet heller, så det henger jo helt klart sammen. Det er bare så rart at vi nesten hoppet over 104 her:-) Ser jo liten venninne av rosa som er litt eldre, men som ligger under snittet og ser ut som om hun er et år yngre, så liten er hun. Og som han nevøen din, 1.87 på gutter er jo ikke uvanlig, og en eller annen gang må de jo sette igang den voksingen om de skal bli svære mannfolk:-) Jeg er jo nærmere 1.80, og snart er mellomste like høy om ikke hun har blitt det allerede. Ser ut som den fotomodellen hun! Eldste stoppet og er mye mindre. Men hun lille rosa blir nok ennå en langbeint folunge ja:-) Klærne kjøper vi fra alle mulige butikker, så det er nok ikke de som er utslagsgivende her i huset!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Nei 1,87m er ikke uvanlig:-) Men pappaen hans er 1,97m. Og det voksetempoet han hadde en periode var skummelt. I tillegge er ofte ulempen den at de voksne i bhg. forventer mer av de, for de glemmer alderen deres:-/ Husker søsteren min slet litt med det altså:-) Men mulig det har endret seg siden slutten av 80 beg. av 90-tallet:-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2009 Ja det er jo skummelt om barnehagepersonellet etc behandler dem som mye eldre pga høyde! Har ikke opplevd det med mine, men opplever at barna behandler dem som litt eldre:-) Det er kun positive opplevelser, om enn litt problematisk før de har snakket helt rent:-) Tror også at de som er litt større kanskje er mer fysiske da de jo faktisk takler hindere lettere (klatring, kanter, trapper etc) pga høyden. Her hadde vi jo frøken klatremus fra 10 mnd alder, da hun også begynte å gå. Og siden har hun mestret store hindere og finnes heller ikke redd for å prøve. Ser også hvordan hun håndterer snøen ute. Hun jogger jo på skiene sine og klatrer opp i digre snøhauger lett som bare det. Og kaster seg utfor og lander på begge beina:-) Noen fordeler skal man jo ha! Jeg var jo alltid en av de høyeste i klassen, helt til vi kom på ungdomsskolen, og gutta skjøt i været:-) Som høy kvinne, så føler jeg meg ekstra feminin ved siden av en høy mann:-) Rett og slett!
Tiggywinkle Skrevet 9. mars 2009 #10 Skrevet 9. mars 2009 Her bruker 4 åringen 104/110 mens 2 åringen (som blir 3 i september) bruker 94/98. De er slanke og ikke spesielt høye. Men minstesnuppa har startet innhentingen av storesøster. Det er morsomt å se hvordan de forandrer seg nå, ikke mye baby lenger:-)
♥Snulder Skrevet 9. mars 2009 #11 Skrevet 9. mars 2009 Tutta på 3,5 bruker 98/104 i bukser, men jeg kjøper 104/110 i gensere. Kjoler blir veeeldig korte til henne hvis de er 104. Vår lille blomst er av den robuste typen .... akkurat som sin mor:=) Skostørrelsen er pr. dd 26.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 10. mars 2009 Er visst flere med småpiker som synes i terrenget her:-) Blir kjekt for dem at de kan rage litt på konserter etc. Har kommet godt til nytte for meg oppigjennom!
Babyonboard ;-) Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 Og jeg som trodde snuppa mi var lang ;-))) Her går det i 98/104... Tror faktisk hun har noe 92 også... Hmmm... Men hun er SLANK! Sliter med at bukser blir for vide imidjen... Hun blir tre i slutten av april ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå