Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Hadde dere vondt i magen rundt denne tiden? Jeg har vondt i magen til tider, litt vanskelig å forklare, men er liksom ikke menssmerter , men heller verking og stikking. Kan dette komme av at livmoren er på vei opp fra bekkenet? Er så rart, for den ene dagen merker jeg ikke noe, og den andre dagen er det skikkelig ubehagelig ( nesten så jeg har lyst til å ta en paracet). Kan dette være normalt? Var på ul i uke 10+4 og da var alt bra.... Håper på svar )
*2små*gull* Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Jeg hadde en del mageverk i uke 12-13, men det var ikke hele tiden.. Var verst på kvelden! Men nå har det gått over, så da regner jeg med at det gjør det til deg også.. Kan være pga at livmora strekker seg ut også - som en slags voksesmerte fikk jeg vite. Jeg tok ikke noe for det da, prøvde bare å finne sitte/liggestillinger som var mer behagelig. Fosterstilling f.eks
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2009 Tusen takk for svar Mamma sommeren2009. Har det ikke heletiden jeg heller. Men kan ha det hele dager. Hadde det veldig på mandag, så var jeg egentlig fin lenge helt til i går. Kjenner litt i dag også.. Er helt sikkert normalt, men godt å høre med dere også--- Når gikk det over for deg? Og igjen takk for svar, Ble litt beroliget nå.
smilefjes+gutt09+guttenurke :) Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Hei Jeg hadde også veldig magesmerter i uke 13, å det kom å gikk. Så det er nokk helt normalt Kommer å går forsatt litt, men ikke så ofte. Er nå 14+2. Men var på ul når jeg var 13+4 å da var alt kjempe bra Masse lykke til..
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2009 Tusen takk for svar smilefjes + nurke . Håper det går over snart. Blir litt satt ut. Iallefall i dag n¨år jeg ikke orker å finne på noe, eller gå ut pga været- Sitter å kjenner etter hele tiden. Ser jo ut som dette er normalt så. Skal på ul i morgen, så det passet bra.. Har du begynt å få magen enda eller? Dette er min første, så må kanskje vente litt her.. Gleder meg veldig da... )
MammaTilSebastian Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Smertene du beskriver er nok det som kalles ligament Det vil si at båndene som holder livmoren på plass strekkes! Jeg hadde det også sånn! Og det er helt normalt Jeg hører ikke til her inne da jeg bare har 8 dager igjen til termin, men tenkte jeg ville svare deg Masse lykke til videre i svangerskapet jenter
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2009 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg Blivende Mars Mamma . Så spennende da. Bare 8 dager igjen.. Mars barn er bra vet du ( selv født i mars, den 16) ) Regner med du er klar nå? Kan disse ligamens smertene beskrives som om man på en måte ikke klarer å slappe av i magen, at det verker?? Føler det er i hele nedre del av magen ikke bare på siden.. Masse masse lykke til med fødselen da..... heldiggris. Du skal snart bli mamma... Stor klem
Juni prinsesse Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Jeg hadde det samme. Kjentes som gangsperr etter å ha holdt magen inne hele dagen. Og som kramper som hogg til fra tid til annen. Det er nesten helt over nå. Dvs de få gangene jeg kjenner det, så er det i en mye mildere form. Er i uke 25 nå ) Prøv å slappe av i løpet av dagen, for de blir verre hvis du er sliten. Og så går de over!!! )
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. mars 2009 Takk for det Venter Juni prinsesse. Sitter bare i sofaen og tar det helt med ro. Har begynt å lette litt nå, så håper det holder seg borte noen dager nå. Håper det går over snart.. Gleder meg til jeg er like langt som deg jeg... Masse lykke til videre da. Du er jo over alle milepelene du nå... )
MammaTilSebastian Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 Ligament hos meg var som stikkninger/krampe/smerte som kom og gikk. Ofte dersom jeg reiste meg for fort opp, eller tok en for brå bevegelse. Kjente det nederst i magen, eller på sidene nederst på magen! Ja nå er jeg klar for å bli mamma, selv om jeg ikke er LITT lei av å gå gravid! Jeg nyter virkelig å gå med mage å kjenne alle bevegelsene fra babyen Helt herlig følelse! Vi gleder oss masse til å hilse på babyen
ble_mamma_6august 09 Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 jeg hadde det ikke så mye da.. men fikk det rundt uke 14-15.. har det daglig nå er i uke 19 Er ikke så rart vi har vondt når det strekker på seg. Men ikke ta paracet av den grunn. Jeg har ikke tatt paracet i svangerskapet annet enn da jeg hadde høy feber.
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2009 Hei Spinnvill_augustbaby. Har klart ¨å holde meg unna paracet enda. Var bare utrolig vondt i stad, og da kom tanken. Men virker som det er litt bedre nå- Kjenner fremdeles at det er litt ømt ol, men gått over en del. HUff får håpe det gir seg snart hos deg da. Kjedelig å gå sånn hver dag..Har du vondt i hele livmor området, eller på sidene?
ble_mamma_6august 09 Skrevet 8. mars 2009 #13 Skrevet 8. mars 2009 er vel kanskje ikke sånn ligament. men føler magen strammes skikkelig.. kan kanskje være kynnere? er ikke sikker.. Noe er det, men vet alt er bra inni der. Har sånn doppler hjemme hehe.. Kan hjelpe det å slappe av, ta deg et varmt bade eller noe. Gjerne bøy deg foroer, mot den siden smertene er på. Tror jeg leste det på babyverden igår.
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 8. mars 2009 Takk for gode tips Spinnvill_augustbaby. Her er det ikke på den ene siden, men hele livmorområdet. Har gitt seg en del nå så håper det fortsetter sånn )
Mogop fikk augustgutt Skrevet 8. mars 2009 #15 Skrevet 8. mars 2009 Jeg leste på babyverden at det allerede er nå (uke 13/14) livmoren begynner å forberede seg på fødselen -altså skjer det sammentrekninger for å "øve" på riene. Dette kalles kynnere, og er helt normalt -men kan være veldig ubehagelig. Jeg har det på samme måten som deg. Er 13-6 idag.
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #16 Skrevet 8. mars 2009 Takk for svar Mogop. Tror ikke dette er kynnere da, siden jeg kan ha det konstant i flere timer. Ikke bare i noen minutter. Men har skjønt at dette er helt normalt, så har slått meg til ro med det. Masse lykke til videre til deg da )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå