Hymia+muffins Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Gullet er 14 mnd og har fått vannkopper, for 2 dager siden. Hvordan pleier det å utarte seg hos så små? Jeg ammer fortsatt. Hun har mange prikker, men formen er fin og hun er ikke plaget foreløpig. MÅ det bli feber, kløe og ubehag eller kan vi slippe unna med bare litt kløe f.eks? Hvor lenge varer det, og hvor ille er det? Husker dere vannkoppene som "et helvete" liksom? Bekymret førstegangsmor:)
Ane Rikke ♥ Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 hei. jo yngre barna er når de får vannkopper,jo lettere får de det :-) mine 3 fikk det samtidig,og den eldste fikk det graftigere enn den yngste. lillemor fikk ikke feber eller var i dårlig form,hun klødde litt,men det var alt.
ApriIbaby Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Junior hadde det ved samme alder. Jeg tror ikke ammingen har noe å si i fht sykdomsforløpet når hun først har fått det. Ammingen beskytter vel i noen grad mot smitte. Juniro hadde det ganske lett de tre første dagene. Så ble han mer plaget. Vi fikk Polaramin ( en gammel allergimedisin som er søvndyssende og kløestillende) av legen. dette ga lille lite plager selvom han hadde en del vannkopper. Han sov godt om natten og var uthvilkt nok til å takle plagene på dagtid. de tok 10 dager fra han fikk det til alle var tørre.
camilla^ Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Her i huset hadde 3 unger det samtidig. Hun minste hadde vel igrunn bare prikker. Hun eldste som da var 5år hun hadde feber og klødde masse. Hun som var 4 var midt i mellom, litt feber og klødde litt men ikke så ille som hu eldste. (hu eldste var skikkelig suttre syk. Satt for det meste forran tv, eller peip 4 dager i strekk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå