Ketisi Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Noen som har tenkt å brenne bh eller hijab idag? Eller er dere som meg, og gir blaffen i hele kvinnedagen? Provoserer sikkert mange nå, men har liten tro for at en dag med noen få jenter i tog får noen betydning for likestillingen. Men de som eventuellt stiller opp og brenner hijab eller burka får garantert oppmerksomhet.....
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 jeg har ikke noe tradisjon på å feire på noen annen måte enn å feire bursdagen min... men jeg vet at kvinnekampen i hele verden er absolut verdt en sånn dag!!!! Vi her i Norge har det jo ganske så bra, og det har jo ikke kommet av seg selv... Synes egentlig det er like viktig å markere kvinnedagen som 1.mai.. Det har hatt mye å si for hvordan vi som kvinner har det nå, og det er fortsatt mange å hjelpe!!! Men jeg har ingen tradisjon for å være med å markere spesielt...
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Å hjelpe meg, hvordan skulle jeg sett ut uten BH? Synes den er en fin oppfinnelse jeg. Husker med gru min mamma, med hår under armene og uten bh, stolt gå rundt i en armløs topp.. Tror det finnes mer effektive måter å få gjennomført likestilling på. Å brenne hijab er sikkert ingen god idé, da er det vel noen som føler seg støtt igjen også blir det bråk!! Er vel mer oppmerksomheten som lokker til slike aktiviteter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå