Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huffameg. Her har jeg kasta opp i to mnd og vært SÅ kvalm og trøtt. Hadde masse besøk i går og da de dro var jeg helt skutt. La meg en time mens svigers passet barna. Da jeg sto opp kalte svigerfar meg en lat gris.

"har den late grisen endelig stått opp nå?"

Jeg VEIT ganske sikkert at han ikke mener noe ille med det men allikevel!!

Vi bor langt unna all slekt og har omtrent alrdi barnevakt, og når vi først har det så nyter både pappaen og jeg å ligge litt utpå. Er ikke det normalt? Jeg er vel ikke LAT av den grunn??

Han er litt uomtenksom innimellomda. Tre dager etter at minstemann var født kjente han på magen min og sa: det nå en del mage igjen her da"

HALLOOOOOOO

Er jeg litt hormonell eller hadde dere også reagert?

Jeg må eller si at han er en flott svigerfar altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok sikkert blitt litt furten ja. Tåler ikke så alt for mye fortiden.

Sliter med å være trøtt og ha hodepine selv for tiden. Alle har så mye de vil jeg skal gjøre, likevel.

Når jeg sier nei, ser de rart på meg.. ikke vant til det.

Hormonell eller ikke, man har da lov til å reagere.

Skrevet

Kjente jeg ble skikkelig provosert på dine vegne! Så klart du har lov til reagere! Ta igjen! Og hvor var mannen din oppe ialt dette- synes vel kanskje han kunne ha tatt igjen med sin far.....

Men det er nå en gang så at en del mennesker er veldig ubetenksomme, og snakker lenge før de har tenkt! Og når det gjelder menn og graviditet så er det nok veldig vanskelig for mange å skjønne hva kvinnen går igjennom. Men det er ingen grunn for å tråkke på andre for det!

Skrevet

I alle dager, hva slags svigerforeldre er det dere har! Så utrolig respektløs av han å si sånt til deg. Jeg hadde ikke bare blitt såret men rett og slett fornærmet over å høre noe sånt og da kan du tro jeg hadde sagt ifra!

Kanskje han ikke mener noe vondt med det men han må vite hvordan han skal behandle deg. Hvis noe er sårende må du si ifra slik at han vet hvor grensa skal gå med deg altså.

Mine svigers er engler, ikke har jeg noengang hørt de si noe som helst stygt om noen men fremfor alt eier de folkeskikk og respekterer barna sine og deres ektefeller.

Konklusjonen: Jeg hadde reagert jeg også!

Skrevet

Hehe, husker jeg også hadde besøk av svigers ca en uke etter forrige fødsel da kommentaren; "er det en til inni der eller?" falt. Jeg angret sånn etterpå for at jeg ikke slengte tilbake at "nå skal du være så jævlig glad for at jeg ikke har fødselsdepresjon, eller er mer hormonell enn jeg er..."

Har snakket med han i ettertid, og han har bare en utrolig klønete, utenksom måte å være "morsom" på...

Skrevet

Nei fy søren....

Eg har også en svigerfar som skal være så "festelig" hele tiden, og gjerne på andre sin bekostning.... Merker at jo mer hormonell eg blir, jo mindre eg tåler av han.

Eg hadde VIRKELIG reagert hadde noen snakket til meg på en slik måte. Herre min!!

Stakkers deg HI, nå føler eg virkelig med deg!!

Skrevet

Vet ikke om jeg hadde orket å bruke så mye energi på en mann som er i en helt annen generasjon enn oss, og som sikkert har hatt en kone som har gjort det meste for han.

Mannfolk i vår alder kan si mye rart,men de i generasjonene over tror jeg rett og slett bare man må koble ut.

Skrevet

Takker så mye for støtten..bra ikke bare jeg reagerer på sånt.!

Tok igjen litt da. Sa " HUFF, ikke si det engang, jeg føler meg som en lat gris men kan ikke for det!"

Føler jo sårlig samvittighet for både mann, barn og arbeid..men hva skal jeg gjøre da, når jeg ikke orker mer?

Det skal nå sies at svigers sa at det ikke var noe pent sagt. Mannen min var ute en tur, men han syntes det var stygt han og ville nok sagt fra han også hvis han var der.

Neste gang det kommer en sånn kommentar skal jeg ha noe lurt å si, så han skjønner selv hvor sårende det er!

Skrevet

tror faktisk jeg hadde grått en skvett jeg om jeg hadde fått den kommentaren. Absolutt ikke noe en skal finne seg i, gravid eller ikke. Man kaller ikke et annet menneske for en lat gris uansett!!!

Skrevet

Jeg hevet øyenbrynene og ble ganske provosert av det svigerfaren din har sagt. Fy søren.

Jeg syntes du skal gi litt igjen, være litt skarp tilbake.

Jeg har en svoger som er slik som svigerfaren din.

Vi hadde strevd med å bli gravid i over ett år, damen hans ble gravid ved ett "uhell", og de satt og klinte og koste seg, da snur svoger seg til min mann og sier: Dette er grunnen til at min dame er gravid og ikke din.

Noen tenker bare ikke.

Skrevet

Hva! Lille jente, den der var virkelig LANGT over streken! Den var så drøy at det ikke går an å gi en kjip kommentar tilbake en gang jo!! Fy fader...

Til den lenger oppe som hadde fått høre 'er det en til inni der mon tro' så hadde jeg vært fristet til å svare, dersom han hvertfall hadde en liten (eller stor) pondus selv - at 'i min mage er det hvertfall en baby og ikke bare øl/kake'.. men den funker jo ikke på en som er tynn da såklart. Blir helt overgitt over hva folk kan få seg til å si til andre, og skjønner at jeg er superheldig med mine svigerforeldre.

Forøvrig hadde jeg nok blitt utrolig lei meg og rasende over kommentaren som HI fikk, men neppe klart å gi noe svar tilbake. Syntes du svarte bra, HI.

Skrevet

Jeg har en pappa som hadde en tendens til å kommentere at jeg hadde lagt på meg litt.. (før jeg ble gravid og for et par år siden)

Jeg la på meg et par kg når jeg fikk meg kjæreste, noe som er ganske normalt og som ikke plaget meg noe særlig.

Men til slutt måtte jeg be han slutte å kommentere vekten/utseende mitt, for jeg ble lei meg. Det tok en stund, så skjønte han at det absolutt ikke var morsomt.

Så noen gamle mannfolk vet ikke helt hvor grensa går for hva man kan kommentere.

Si i fra neste gang at han kan spare seg for å si noe sånt, det er faktisk sårende!

Skrevet

Ehm, hæ??

Skjønner godt du synes det er sårende! Hadde blitt kjempeforbanna, jeg! Selv om man ikke alltid mener noe vondt med kommentarene man lirker ut av seg, er det lov å tenke innimellom også.

Skrevet

hei, jeg skjønner godt at du ble såret, men høres ut som han bare har en slik humor og at han ikke mener noe vondt med det, eftersom du sier at han er en flott svigerfar ellers..

det jeg ville gjort det er å ta det opp med han, snakk med han om at det faktisk sårer deg og om han kan ungå å bruke sin humor på deg..

kansje han faktisk ikke veit at det sårer deg..

og nei så klart du ikke er lat om du ligger lenge når dere har barnevakt..=)

lykke til..

Skrevet

ha??herregud du er ikke hormonell, ikke i det hele tatt...Jeg hadde virkelig svart for meg hvis noen hadde kaldt meg det !!!omg...så frekkt....skikkelig altså....

er sjokkert jeg !!!

Skrevet

Jeg hadde nok svart at den gravide grisen trenger å slappe litt av:) Rar kommentar, men min erfaring med svigerfedre/fedre er at de ofte sier ting en reagerer på bare for å være morsom.

Vi har heller ikke familie her og har ikke barnevakt som er her om morgenen, men vi ligger ikke begge to utover morgenen. Da må vi ha vært ute kvelden før og det er avtalt på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...