trebarnsmammaen Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 ...blir jeg bekymret, og føyer meg sikkert inn i rekka avtusenvis liknende innlegg. Jeg ble sykemeldt i to uker pga kvalme, men allerede nå, etter fire dager hjemme, er jeg betraktelig mindre kvalm. Selv om det har vært slitsomt med kvalme, har det jo bekreftet at graviditeten er helt og fullt oppe og går. Så nå, når jeg ikke helt vet om jeg er kvalm lenger (har ikke kastet opp på flere ganger, bare brekt meg), blir jeg selvfølgelig bekymret. Har forsåvidt (litt) ømme pupper fortsatt, men... Min kjære sier at dette sikkert er en positiv følge av sykemeldingen, og at redusert kvalme nettopp var en av de ønskede resultatene av sykemeldingsperioden. Han har kanskje rett, men... Hvilke erfaringer har dere, jenter?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 hvor mange uker er du da? jeg merket stor endring i kvalmen i uke 10...da var jeg bare litt uggen, istedenfor superkvalm hele dagen;-)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Tror det ikke er noe farlig så lenge det ikke er noen blødninger. Jeg er i min 9. uke nå, og har vært kvalm bare 2 dager (ikke sammenhengende) og litt uggen. Formen min er helt på topp, unntatt at jeg er trøtt, og puppene mine er litt ømme, men det er ikke mye. Koooser meg og nyter at jeg ikke er så dårlig.
trebarnsmammaen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2009 ...jeg er i slutten av uke ni, så kanskje det er fordi jeg også er over perioden. Og jeg blør ikke. Har kjent litt stikkinger i magen i løpet av dagen også. Så håper alt er bare bra med lille knøtt! :-) Tusen takk for kommentarene!
VinterSol+2 Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 for veldig mange (heldiggriser) så avtar kvalmen i uke 9. dessuten så blir man mindre kvalm av å være mindre sliten! så sykemeldingen har nok fungert fint den!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Du er heldig du Min erfaring er at det hjelper på å ta det med ro for å lindre kvalmen, så kanskje din kjære har rett At det er et positivt resultat av sykmeldningen. Og noen er jo heller ikke like hardt rammet og kvalmen går over tidligere enn hos andre. Jeg spydde stort sett hver dag fra uke 6 til uke 22 og er glad for at kvalmen endelig har gitt seg. Hadde det ikke vært for kvalmen så hadde jeg vel ikke trodd jeg var gravid heller. Hadde jo egentlig ingen andre symptomer før magen begynte å vokse. Så nyt graviditeten din uten plager
FlightlessBird Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 jeg syntes absolutt det høres ut som om kvalmen har lettet pga sykemeldingen! Hvile, lite stress og nok søvn har masse å si på kvalmen! Det er ihvertfall min erfaring! Dessuten kan den ha begynnt å lette litt uansett
trebarnsmammaen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. mars 2009 Åh, så deilig, dere klarer virkelig å berolige meg. Tusen takk! :-) Nå skal jeg bare kose meg og slappe av av resten av sykemeldingstida...:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå