lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 O boy, nugatti, syltetøy ol? Her får ungene det bare i helga. Og pleier dere å ha "ekstra god" frokost i helgene? og hva består den av? Her pleier vi å koke eller steke egg til frokost, av og til både lørdag og søndag, men ofte bare en av dagene. Og alltid o boy til.
metaMORfose Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Nugatti og sjokopålegg generelt har vi ikke i huset. Jeg synes det er totalt unødvendig. O'boy har vi i hus, men det er til kakao, ungene synes kakao er for sterkt, så da blir det varm melk med o'boy i steden når vi er ute på tur. Syltetøy spiser vi sjelden, men vi har rørte bær i fryseren til vafler og sikt. Kosefrokost er noe nybakt, gjerne scones eller rundstykker (deig har hevet natten over) med egg, og kanskje bacon.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Har alltid både nugatti og o'boy i hus, men går ikke mye av det. Barna får en dag i uka, og velger selv hvilken. Men er slett ikke hver uke de ønsker det. Så så lenge det er slik er det jo ikke noe problem. De spiser stort sett rørte bær på grovbrød til frokost. Om søndagene har vi alltid kokte egg, som vi spiser med skje.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Ikke alltid vi har det i hus, men av og til. De får det av og til i helgene. Men ikke hver helg vi har det. Gutten vil ha det av og til på skolen. Men det får han ikke lov til. Han sier det er noen i klassen som har det hver dag, men jeg vet jo ikke om det stemmer.. Men det går jo ann å velge sjokolade melk til barna på skolen så jeg vet ikke jeg..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2009 På guttungens skole er det ikke lov med nugatti pga allergier. Alikevel blir han sur når jeg sier han ikke får nugatti på skolen, for som han sier mange andre har det, men dette er jo å ikke respektere skolens regler eller aller mest at andre elever kan bli dårlige.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Syntes det er greit det er lov med å ha nugatti. Er det noen som er så allergiske hos dere da at de ikke tåler at andre har det på skiven? Det er jo ille.. Jeg mener det er opp til oss foreldre og passe på at ikke barna våre spiser for masse usunt, men at de får i seg sunn og god mat slik at de blir opplagte på skolen og ikke "høye" på sukker.. Men selvfølgelig, blir det skolens regler så hadde jeg også respektert det!!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 ingen begrensninger på syltetøy uten sukker. de får det når vi har det. Men har det ikke så ofte. Sjokoladepålegg er begrenset til bursdager. De får nugatti på brødskivene om morgenen, og lys på.:-) bedre enn kake
3troll Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Sjokopålegg kjøper jeg kanskje 3-4 ganger i året,og da får de bare i helger eller hvis det er turdag. Ungene maser,fordi det er enkelte i klassen som har med hver dag. Men etter min mening er det godteri. Syltetøy er også i helger,eller hvis vi har pannekaker. Lørdag og søndag har vi rundstykker,noen ganger egg.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2009 Ja, det er unger som er så allergiske at de ikke tåler at andre har nøttepålegg på skiva. Har hatt 2 av disse barna i barnehagen da jeg jobbet der, og jeg vet at de er så allegiske. Kunne ikke koke egg i barnehagen engang til påskefrokost. Disse måtte kokes av noen hjemme for så å taes med. Kunne heller ikke spise mandarin/appelsin i barnehagen.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 9. mars 2009 #10 Skrevet 9. mars 2009 Vi har stort sett alltid nugatti i skapet, men dette er en far og sønn ting. For når jeg har arbeidshelg (hver 4.helg) og tidlig vakt så har dem en "tradisjon" med at dem spiser ristet brød med nugatti til froksot. O'boy har vi ikke, da ingen av oss drikker det. Syltetøy har vi, men det er stort sett jeg som spiser det en gang i blant. Noen ganger får jeg helt dilla.. ) Har rørt jorbærsyltetøy til vafler, blåbærsyltetøy til pannekaker og tyttebær til noen middager. Er stort sett dette vi har, også boysenbær til tider.. Lørdag/søndag sover stortsett en av oss voksne lenge en av dagene, da spiser den som står opp med sønnen vanlig frokost - men så ordne vi en bedre lunsj i stedenfor med godt pålegg, nystekte rundstykker, kakao osv..
"vestavind" Skrevet 9. mars 2009 #11 Skrevet 9. mars 2009 Vi har aldri nugatti eller sjoko-pålegg i hus, men det er pga yngste sønn er veldig alergisk. Syltetøy har vi, men det blir bare spist på vaffler. Det hender vi kjøper sjokomelk fra Q-meieriet, det syns barne her er godt
blond Skrevet 9. mars 2009 #12 Skrevet 9. mars 2009 Vi bruker syltetøy på pannekaker ellers er det stort sett bare når de har barnevakt at de får det på brødskiven. Vanligvis spør de heller ikke etter det, veldig greit sånn sett. I helgene får de havregrøt med smør og honning (spesielt eldste elsker det!), ikke noe spesielt ellers med frokosten i helgene. Har gjerne kokt egg til lunsj for variasjonens skyld.
NoDoubt Skrevet 9. mars 2009 #13 Skrevet 9. mars 2009 Eldste jenta spiser nugatti så og si hver dag. Det er det hun liker og da får hun det. Syns det viktigste er at hun spiser. Minste jenta er veldig variert med pålegget. Går mye i leverpostei, skinkeost, prim, ost, syltetøy og nugatti av og til. Oboy o.l har vi aldri i hus. Vi koker egg til lunsj somnregel hver lørdag og søndag. Det spiser vi mye av alle sammen!
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. mars 2009 #14 Skrevet 10. mars 2009 Oboy i melka er det bare jeg som drikker. Barna liker det ikke. Jeg har det noen ganger pga liker ikke ren melk. Nugatti og syltetøy har vi alltid i hus. Både barna, sambo og jeg spiser det. Jeg har aldri kommet på at det skal være et problem heller. Det er ikke så ofte de har det på skiva. Men jeg liker også godt det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå