Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg 11 uker, så fort tiden egentlig har gått, om 1 uke er jeg over den værste perioden, gleder meg til det. Var til tidlig ultralyd da jeg var 8+4, og alt var bra med den lille, og vi fikk høre hjertelyd. Så jeg har stor tro på at dette skal gå bra.

Formen begynner å bli bedre også, og jeg er ikke så trøtt lenger. I går orket jeg faktisk å støvsuge hele huset (3 etg), litt stolt av meg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også 11 uker idag! Jippi for oss!! Jeg er så glad for at jeg har kommet meg til uke 12 uten noe trøbbel.

Gratulere til deg og meg! Også på selveste kvinnedagen!

Skrevet

Gratulerer til oss ja.. :o)

Skrevet

Jeg har fullgått 11 uker, og begynner på min tolvte, i morgen :) Termin 30. sepember. Så bare en uke til på 1. tri, tida flyr =)

Jeg har også væt på UL. 10+3 og alt var helt fint, masse aktivitet og et bankende hjerte. Så moro å se den lille være så ferdig.

Hurra for oss :)

Skrevet

Gratulerer til dere!!! heldiggriser!!!! Gleder meg til jeg kommer dit... :)

jeg er bare 7+5 jeg... buhuuu

Veslemus:

kanskje jeg har misforstått, men du skrev at du hadde 11 fullgåtte uker i morgen. (mener du da at du er 11+6 i dag, og 12 i morgen?)

Sånn som jeg forstår dette, så skal du da flytte over til 2.tri i overmorgen. (fra 12+1)

er klippet jeg ut fra 2.tri:

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1).

Uansett, lykke til videre, og kos deg!!!:)

heldige er dere ihvertfall!!! :)

Skrevet

Hei.

Her inne står det at man er i uke 11, når man har fullgått 10 uker, at man er i uke 12 når man har fullgått 11 uker. Dvs jeg er 11+0 i dag, dvs 11 uker og 0 dager, altså fullgått uke 11. I morgen står det at jeg er i uke 12 her inne, da er jeg 11+1 og altså er man ikke i 2. tri før neste uke er fullgått. Sjekk uke og dag på kalkulatoren her inne. Det har jeg gjort flere ganger.

Man kan bli litt forvirra av det systemet, mange syns det er letter å si at man er i uke 10 når man ser 10+1 osv, og uke 11 når man er 11+1, men her inne er de en uke foran liksom. Ta en titt på utregningen på babyverden. Der regner de som jordmor og lege at man er i uke 11 først når man har fullgått 11 uker.

Har sett mange her inne går til 2. tri en uke for tidlig, fordi de har misforstått utregningen.

Skrevet

He he bra informasjon Veslemus:-)

Tror også mange av oss gjerne vil være en uke lenger enn vi kanskje er:-) Og alle vil veldig gjerne komme til uke 12 for da føler man seg litt sikkrere og bedre....hvertfall jeg:-) Gleder meg til uke 12:-)

Skrevet

Hehe, måtte jo forklare meg litt :) Skulle gjerne flytte tinn på 2. tri i morgen, jeg, men får vente til uka er fullgått :)

Skrevet

Veslemus

Takk for litt oppklaring. Rota litt i hodet mitt. Mener jeg har kontroll over meg selv, men bare ikke andre... hehehe (eller har jeg egentlig det?)

Jeg er i min 7.uke nå, og jeg er 6+5 i dag. Gleder meg til tirsdag, da er jeg 7 uker på vei, og på onsdag i min 8.uke.... skule gjærne vært noen uker lengre på vei, men jeg kommer etter... Så bare hold av plass på 2.tri til meg når den tid kommer... :)

Skrevet

Fort gjort å rote, men fint å ha kontroll på egne uker =) Ukene har plutselig gått unna. Syns det gikk tregt i starten, for oppdaget graviditeten tidlig, Plutselig er du i 2. tri du også, Babybell - har baby i magen:)

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...