Gå til innhold

Vekt igjen..sukk. Blir så stor!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med 3.barnet mitt, og er bare 5.mnd på vei. Har allerede gått opp like mye nå som jeg gjorde på 9mnd. med de to foregående svangerskapene (= 13 kg). Andre her som har gått opp mer 3.gang? Blir så stressa av at vektøkningen kommer så fort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I uke 14 hadde jeg gått opp 7 kg!! Legen lurte på om jeg hadde satt meg ned for å spise da jeg så den blå streken.... Men nå har det stabilisert seg. Jeg gikk altså opp masse til å begynne med, som om kroppen bare trengte lagre alt jeg spiste. Nå er jeg i uke 37 og totalt gått opp 15 kg. Det syns jeg ikke er så allerverst. I første svangerskap gikk jeg opp 30 kg og det andre gikk jeg opp 22. Men på begge de gikk jeg opp mest i slutten. Nå la jeg på meg fort med en gang. Siden uke 33 har jeg gått opp 1 ,5 kg . Så det kan godt tenkes at vekten din også bremser seg. Skal sies at jeg kuttet ut godteri hver dag , jeg er fryktelig glad i godteri. Byttet det ut med frukt som jeg knasker hele tiden og det hjelper selvfølgelig litt. Håper kiloene forsvinner fort i alle fall. En ting er å være gravid og tjukk, men å gå rundt og se gravid ut i månedsvis etterpå er mye verre.

Skrevet

Jeg gikk opp veldig mye med min nr 3, endel var vann da, men endte på 32 kilo totalt. Ca 22 av dem glad fort og greit av, de siste 10 måtte jeg virkelig jobbe for å få bort, så det var nok fett ja.

Prøver å være mer obs denne gangen kan man si...

Skrevet

Hei! Venter nå nr.3 og før jeg ble gravid manglet jeg to kg på vekta jeg hadde da nr to ble født!.Er 7+1 og er veldig spent på hvor mye jeg går opp da. Vekta er fremdeles stabil, og håper det fortsetter en stund til. De to forrige gikk jeg opp11 og 13kg,og ideelt sett burde jeg ikke gå opp et gram i hele dette svangerskapet, men det er vel litt vrient kanskje? He-he...Det jeg tenker er at bekymringen ofte ligger i startvekta også. Jeg kan fort finne på å passere 100kg denne gangen og det er jeg bekymra for...Men får håpe du ikke blir for stressa da og at kiloene renner av etter fødselen.

Skrevet

Takk for litt trøst:) Får vel bare satse på å prøve å leve så sunt som mulig både de mnd som er igjen og i tida etter fødselen.:) Også får kiloene komme som de kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...