Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Vi har lenge visst at 1. aug skal vi reise i bryllup i Åleund (bor i Akershus) Har ikke fått innbydelse ennå, men vet den kommer. Min manns fetter som skal gifte seg. Har gledet oss til dette. Men, jeg ble selvfølgelig gravid på første forsøk og baby ventes ca 10. august. Sier seg selv at jeg ikke kan fly og kjøre bil så langt, synes for meg uansvarlig så nært terminen min. Nå pleier jeg gå minst en uke over tiden da.. Svigermor har gledet seg til vi skal reise og skravler i vei om dette. Jeg sa det ikke ble aktuellt å reise så nært fødselen, da mente hun vi fikk se an formen min.. men jeg sa nok engang at det vile ikke skje at jeg reiste så langt. Er tross alt min 5 og jeg orker ikke det styret, såpass vet jeg. Hun snurpet sammen munnen og trampet avgårde.. Er selvfølgelig blid igjen, hun er ikke langsint, men nå vurderer mannen min å reise med fly alene og la meg være igjen med to store og våre to små. Har sagt han får ta med de to minste, men det ler han av.. Føler meg urimelig, men vil ikke være alene så sent. Og når hele familien hans er i bryllup, har jeg ingen å spørre om hjelp om noe skulle skje. Vet det er lenge til, men har hormonellt nok hengt meg opp i dette. Burde jeg be mamma komme hit og hjelpe meg, kanskje? Det er jo en løsning, selv om hun nok sikkert ikke har tid (som vanlig) og ikke gjør det med glede.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok hørt på svigermor og tatt det som det kom. Hadde det vært lite tegn på at barnet skulle komme, da hadde jeg reist oppover. Det er nok vanskelig å planlegge, for alt du vet så kan det vel hende du sitter med et nytt nurk i armene på den tiden. Er det slik at du ikke er i form til å reise, så hadde jeg likevel latt mannen dra,uten barn, og fått noen der hjemme til å stille litt opp. Regner med det bare er for en helg.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Hm, er fra onsdag til søndag. Men antall dager er vel ikke det viktigste. Er hjemme med alle på den tiden, så spiller ingen rolle om det er hverdag eller helg. Hadde jeg fått fly, er det en ting, men 9 timer i bil med fire barn (de må være med om vi begge reiser) frister altså ikke..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Hei! No verkar det som mor di er litt annleis enn mi, som gladeleg hadde nytta høvet til å kose seg med barnebarna. Men om du gjer avtale med henne tidleg om dette, så er det vel lettare for henne å få det inn i planane sine? Kanskje de kan avtale noko koseleg som de kan gjere i lag medan ho er der? (høyres ut som ho ikkje bur i nærleiken til dagleg) Skjønar i allefall godt at du ikkje vil dra avgårde den lange vegen så nært innpå terminen. Men synes no mannen din kunne ta med seg eit par av barna om du slepp han avgarde, han har jo besteforeldra til stades og, i staden for at du skal vere åleine med heile hurven, høggravid som du då er.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Han har ikke problemer for å få barnevakt der om han tar de med. Familien er veldig omgjengelig og de hjelper nok til med det. Vi pleier å være der minst en gang i året. Skal dit i juni også, da er det konfirmasjon. Det blir koselig Min mor en noe for seg selv hun sier ja, det kan jeg sikkert, men så blir hun syk, får andre planer rett før hun skal hjelpe til, så jeg stoler ikke på henne.. Eneste svigermor jeg vet stiller opp. Ordner seg sikkert, men jeg henger meg opp i bagateller for tiden. Tyder vel på at jeg har det bra ellers sikkert! Er og har vært mye alene med barna, og siden denne blir den siste og min mann har mast mye om å få h*n synes jeg han kan stille litt ekstra opp..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Man reiser vel ikke 9 timer med bil en drøy uke før terminen? Og mannen reiser vel ikke fra deg så nærme? Da risikerer dere enten at det i verste fall blir fødsel midt oppå fjellet hvis du blir med, eller at mannen går glipp av hele fødselen hvis han drar. Vi var bedt bort 3 uker før min termin og hadde ca like langt å kjøre og både vi og alle de andre som skulle dit tok det som en selvfølge at vi ble hjemme. Jeg fødte 11 dager før terminen og det kan jo du også gjøre selvom du har født en uke etter tidligere. Sett deg ned og snakk med mannen når svigermor ikke er der og si det er uaktuelt at noen av dere reiser.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Nesten så du bare skulle latt ham reise. Han får nok noen reaksjoner når han forteller at kona er alene med fire barn en uke før termin.... Skjønner han ikke det?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Jeg hadde IKKE reist, men så klarer jeg heller ikke å sitte mer enn 15 min i bil av gangen pga bekkenløsning, og jeg har to mnd igjen. Mannen min hadde aldri funnet på å reise fra meg, hadde han gjort det hadde han kommet hjem til tomt hus!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Tror ikke noen av dem tenker at "noe kan skje". Jeg takler det meste selv og folk forventer mer av meg enn av mange andre.. Har faktisk tenkt å la han dra!! Ganske lei av at alle andres følelser betyr mer enn mine.. jeg overlever likevel. Stakkars fetter kunne jo bli lei seg om ingen representerer oss! Uansett får de det nok til å se bra ut om jeg er hjemme alene, er jo ikke første gang og jeg har vært gjennom alt så mange ganger at det går bra. Slem som jeg er, håper jeg baby kommer når jeg er alene og håper med det samme noen venner er hjemme fra ferie, slik at de kan hjelpe med de andre fire.. Godt eldste er 13 år, sier bare jeg.
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 Tenker som deg; hadde ikke dratt. Og heldigvis hadde mannen blitt hjemme med meg. Hva er viktigst? Deres kommende fødsel/barn eller fetters bryllup?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Hmm... Jeg bor på østlandet, men kommer opprinnelig fra et sted 50 mil lenger nord. Jeg ville aldri reist så langt var jeg så nær termin, og ihvertfall ikke i bil. Nei, jeg ville nok holdt meg hjemme med meget god samvittighet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå