Gå til innhold

Høygravid og frustrert(samme som i anonym forum)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

heisann dere,ville bare få spurt dere om en ærlig mening om dette,hva dere hadde gjort og om jeg overreagerer.

 

Er høygravid og typen min er ute med venner og drikker hver helg,har tidligere sagt at han skulle vært mere hjemme med meg og det at han kan av og til havner i problemer når han drikker..siden det ikke er så lenge igjen og kan skje når som helst føler jeg det er uansvarlig å drikke hver eneste helg og komme seint hjem,tenker på når lille har kommet til verden at han da må prioritere oss istede,men har tenkt om han ikke klarer å holde det samme som at han skulle skjerpe seg med å drikke hver helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du...Jeg synes ikke du overreagerer....Har erfaring med cirka det samme fra mitt TIDLIGERE ekteskap!Han var mye borte mens jeg var gravid, og det fortsatte mens barnet var liten også.(Han er ikke interessert i samvær med henne nå heller) Kan føles frusterende og skuffende...Heldigvis har jeg en pappa av annet kaliber til babyen som kommer nå ;-)

 

Jeg håper det ordner seg for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar,det må ha vært hardt for deg å være aleine om det når hun var liten :( er glad for dine vegne at du har funnet deg en bedre som kan ta vare på deg og dine :)

 

er redd for at det skal skje her også,unnskyldninger for å drikke og gå ut,han har sagt som unnskyldning at "hva annet skal jeg gjøre da?" ,

så svak at han ikke klarer å si nei til å drikke hvis han er med venner

(og må si noen av dem drikker mye mer enn han,som i hverdager ++)

det virker som det har en motsatt effekt med han,etter jeg sa ifra gjorde han det mer..

var deilig å få ut dette,har tenkt på det en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg synes heller ikke du overreagerer, ikke i det hele tatt!

Han er tydeligvis veldig umoden enda, men det kan jo forandre seg, kanskje han er en av de som ikke skjønner at han skal bli pappa før babyen faktisk ligger i armene hans (forhåpentligvis i edru tilstand)..

Likevel syns jeg du skal stille krav til han, som at du faktisk trenger støtte som høygravid og at du skal kunne stole på at han er edru når riene setter i gang slik at han kan kjøre deg og være en god hjelper under fødselen.

Har han lest noen pappabøker? Det hjalp i hvert fall på min mann! (Nå er mannen min en som jeg må "kaste" ut for at han skal møte venner da, for han er litt i overkant fornuftig og har liksom alltid noe han kan ordne eller sortere på hjemmekontoret sitt som han syns haster mer enn å møte kompiser..! Nå for tiden setter jo jeg stor pris på det da, men han jobber som musiker, så da kan jo arbeidstidene noen ganger være ugunstig. Men nå er jeg sanger selv, så den lille må nok bli med på en del ting uansett..)

 

Disse bøkene er ofte en hjelp fordi ordene kommer fra en annen enn oss, som ofte kan virke masende og kanskje overdrevent, så jeg merker at han tar det enda mer til seg når han har lest hva hans oppgave er etc både under svangerskapet og fødselen og etterpå:) Klart det er mulig det er litt sent å begynne med en bok nå, men har dere vært på noe fødselsforberedende kurs, slik at han vet hva en fødsel dreier seg om og hvor mye det faktisk kreves av han?

 

Håper virkelig det ordner seg for dere, men ikke tenk at du har feil eller overreagerer, for det gjør du IKKE! Men noen menn trenger lenger tid på å omstille seg enn andre, så gi han en sjans, men still krav vil jeg råde deg til i hvert fall:)

 

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overragerer ikke! Så klart har han behov for å være med kompisene innimellom. Men å drikke hver helg er ikke greit når du er høygravid! Det kan jo som sagt skje når som helst, og enn om det skjer på natta når han er ute og full og han kanskje går glipp av hele greiene.. For han kommer garantert ikke inn på føden hvis han er beruset. Jeg hadde ikke tilgitt noe sånt med det første akkurat..

 

Jeg har 3 uker til termin nå, og tror samboeren min har tenkt å være hjemme de neste helgene. I det siste hvis han har vært på noe alkohol-relatert har "regelen" vært at han ikke kan drikke seg full, men bare kose seg med et par øl. Da slipper jeg å gå å uroe meg for at det skal skje noe og at han ikke kan være med.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal stille han krav at han må skjerpe seg nå.han har ikke fått ræva i gir for å lese pappabøker,men har vært med på svangerskapkurs,tror han er i den kategorien han ikke kjønner det helt.

også et problem er at han skal sitte inne i en og en halv måned,rett før min termin :S så mulig han ikke kan være med på fødselen,så er ikke lange tiden igjen å være med han før det.må nevne at hvorfor han skal inn er pga bråk i fylla..

takk for svar,hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du overdriver ikke i det hele tatt! Nå må han skjerpe seg! Han skal bli pappa, nå må han ta ansvar!

Kjenner jeg blir provosert når ikke mannfolka stiller opp - får bare håpe at fødselen setter en vekker i han og at han skjerper seg.

Jeg har lagt ned forbud mot drikking når det er en mnd igjen og det synes min samboer er helt ok. Han sier at det bare skulle mangle, og det er jeg helt enig i :)

Stå på kravene - noen måneder uten festing klarer selv en mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

Du overreagerer absolutt ikke. Han kan være glad han har deg enda!

Jeg hadde det likt med min X mann som jeg har 1. barnet mitt med. På føden hadde alle besøk av mennene sine i timevis som koste med dame og baby. Min var innom en halv time, stinka fyll og måtte gå til byn for han var så sulten. Neste dag det samme. Han tok fri fra jobb de dagene jeg var på sykehuset for å feste fra seg!! Hjemme hadde han ikke rørt noe så jeg måtte skifte på seng (vannet gått litt i) etc med en gang jeg kom hjem.

Han har dratt det barnet med seg på puben hver helg om formiddagen for å drike kaffe fra han ble født. (Drakk ikke med han, men likevel) For så å komme hjem og si at det var min tur å ha han så gikk han med kompiser å drakk seg full. (Når han var i byn med barnet vaska jeg huset og laga middag. Han hadde vært snill å passe barnet sitt noen timer for meg og fortjente tur på byn. Han sa ikke det men føltes sånn!!)

Hvor mye han drakk da barnet var baby husker jeg ikke. Men han drakk hver helg fra han var året vertfall. Jeg hadde meg gjerne 3 turer på byn i året. da var barnet vårt på overnatting hos svigers eller mine foreldre. Han ble alltid full i 12 tiden og måtte hjem fra byn. Jeg ble til det var slutt når jeg endelig hadde fri. Da fikk jeg tlf resten av natta om jeg hadde glemt at jeg hadde et barn og måtte komme meg hjem. Var masse episoder som er hårreisende at jeg fant meg i.

Da barnet var 3 var tålmodigheten endelig slutt og jeg kasta han ut. Noe jeg er kjempe glad for. Han er lik ennå, snart 2.5 år etterpå. Han jobber 2 uker og har 2 fri. Av de 2 ukene skal han ha barnet vårt 1 uke. Han sliter med å holde avtaler. Får og høre fra folk de har sett han på byn drita full til alle døgnets tider når han har fri. (og ikke har barnet vårt) Når han har barnet vårt er han hos X svigers heldigvis. Heldigvis er barnet vårt så stort at han sier hva som skjer rundt han.

 

Nå her jeg funnet en fantastisk mann som har tatt barnet mitt til seg. Vi har bodd sammen i 2 år og venter hans første barn. Jeg er så utrolig glad for at jeg gikk fra X en og tenkte på meg. At jeg var ung og hadde livet forann meg og fortjente MYE mer.

 

Sett foten ned kjære deg. Se hvordan det går når babyen deres kommer. Fortsetter han med drikkinga i helgene så be han flytte er mitt råd. En er 2 om å få barn. Og det er masse flotte menn der ute som setter pris på deg og gjerne vil tilbringe tiden sammen med deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...