Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Eks: Hvis mitt barn var i nærheten og hadde kontakt med ett annet barn som viste seg å ha streptokokker for en måned siden. Er det mulig at dette kan "bryte ut" på mitt barn nå? Eller vil man bli syk med en gang?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 det kan hende.. dra til legen og få det undersøkt. jeg har hatt det, jeg var bare litt slapp men hadde ikke så mye symptomer. men kjæresten min ble kjempesy, da jeg dro til legen for å få det undersøkt viste det seg at jeg hadde det. jeg ble mye sykere ikke så lenge etter legebesøket.. hvilken type steptokokker? det finner 2 typer! jeg hadde den milde typen
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Takk for svar! Jeg vet ikke hvilken type det var babyen hadde. Jeg skal dra å sjekke det i morgen,best å få utelukket eller få medsiner for det! Hvor stor er forskjellen på den milde og "sterke" typen da?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Ubehandlet stretokokk b hos nyfødte smittet i fødselskanalen har en dødelighet på 20% Babyen min hadde strep b ved to måneder og var innlagt på sykehus i over en uke med intravenøs antibiotika, og gikk så over på mixtur i et par uker etter vi kom hjem Det er stor fare for blodforgiftning med streprokokk infeksjoner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå