Gå til innhold

ang pergo-symptomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå i pergo pause mnd.. hadde en dobbel kur... forventer el i disse tider.. men har fortsatt så innmari mye hetetokter.. begynte noen dager etter avsluttet pergo kur.. og varer enda.. i begynnelsen var det bare på nettene men nå er det flere ganger om dagen også.. hvor lenge pleier egentlig symptomene å vare?? begynner å bli ganske slitsomt.. :/

håper på svar/erfaringer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ups.. er vist litt trøttere en hva jeg trodde.. :/ mente selvfølgelig bivirkninger og ikke symptomer...hehe

Skrevet

hei du;)

har gått på doble kurer noen mnd nå og jeg hadde bare "symptomer"hihi;) første kur og ikke noe spesielt de andre så det kan jo avta...kanskje kroppen bare fikk litt sjokk første gang:) jeg hadde forferdelig hodepine,humørsvingninger og ekstremt ømme brystvorter første gang og siden har det "bare"vært litt humørsyke som har angrepet meg...men vet hva det kommer av så da tenker jeg at det er greit og bekymrer meg ikke så mye over det.... ikke bekymre deg du,,det blir sikkert bedre;)

hvor mange kurer har du fått?

hilsen meg:)

Skrevet

hei hei.. hehe

jeg har bare fått/tatt en dobbel kur.. men gyn sa jeg skulle prøve med pergo frem til mai.. så må jeg vell ringe når/vist jeg får tr å få ny resept.. vist det ikke har skjedd noe til mai så blir det sikkert mer utredning og så må mannen levere sæd prøve.....er nå 6 uker siden jeg tok den første pergo tab.. hadde liksom trodd at hetetoktene hadde forsvunnet til nå...

hvor mange kurer har du tatt?? :)

Skrevet

Hei:)

Jeg er ferdig med min første dobbel-pergo-kur nå.Slet veldig med hetetokter. Startet kanskje på andre/tredjepille,spesielt på natten også deretterpå dagen.Men har gitt seg nå.Husker ikke akkurat når det gav seg,men jeg venter mens om en uke ca.Men du var i din pauseperiode mellom to kurer nå?Hm..har hørt at pergo er kanskje sterke saker siden man må ta pauser og får EL i pausemnd også,så om du fortsatt har bivirkninger er ikke det unormalt vil jeg tro.Men sikkert veldig irriterende.Hetetokter er liksom ikke så gøy og behagelig å ha:(

Skrevet

ØNSKER SPIRE:

hvis hun har sagt du skal prøve fram til mai har du sikkert fått flere kurer på den ene resepten..det er vanlig..pero varer jo som sagt to mnd i slengen så bivirkninger kan vare lenge de sånn sett...har gått på pergo annen hver mnd bare doble kurer siden august i fjor var det vel. har pausemnd denne pp og prøver da wild yam og damiana samt litt hostesaft i ny og ne;);) alt må prøves;) men som jeg sa tidligere s har jeg ikke hatt noe ubehagelige bivirkninger siden første kur....håper de avtar for deg ihvertfall....har en kur igjen nå,hvis det da ikke klaffer blir prøverør veien og gå for oss.skal til gyn 16 mars så får vi se om vi kan få fortgang i ting;)

Skrevet

hei hei.. takk for svar begge to:)

når jeg var på apoteket å fikk den første kuren sa de at jeg bare kunne få en kur på den resepten.. syns det var litt merkelig.. men må jo bare stole på at de på apoteket har rett...

ja er veldig slitsomt med hetetokter.. :/ satser på at de forsvinnner snart..

simsala*bim*pp17* når får du el i pause mnd??? jeg fikk el på dag 14 sist mnd.. men lurer på om el da kommer til samme tid nå i pause mnd.. da ska jeg i så fall ha el i dag... men el-testen var negativ i går... hmmmmmm...

krysser fingrene for at det klaffer for dere snart:D hadde vell vert greit å slippe den prøverør karusellen...

Skrevet

HEI DU;)

Skrevet

hehehe ja nå trykket jeg litt ut av kontroll her så det ble bare HEI DU;)hehehe..

men her kommer ihvertfall ett forsøk på resten;)

hmm..var no rart det der med reseptend da?? men som du sier så er det nok rett men alikevel litt underlig på en måte...:)

jeg har hatt el på dag 13-14 hele veien både før jeg begynte med pergo og etter...har el av meg selv jeg da...vet ikke om det kan ha noe å si for når en får el på pergo...el kommer nok snart skal du se;) temper du??er en ganske grei måte å følge med på og om en evt har gått glipp av den....men du tester gjerne hver dag eller?

hadde vært ett herlig mirakel om vi slapp prøverør metoden men har lite håp om at det går uten det,.....det er en uendelig trist tanke og det går litt utover psyken iblant...nå er det mange som har prøvd lengre enn oss men jeg føler snart 18pp er en hel jæ..evighet!!

men på den andre siden så er det jo ett stort lysglimt også...

for om man ser STORT på ting så er det jo bare helt fantastisk hva legene kan gjøre i dag for å hjelpe enkelte å få bære fram sitt eget barn!!:):) glad jeg lever i vår tid for å si det sånn:)

dæven eg ble filosofisk i kveld gitt hihihi;) trøstet faktisk meg selv litt der uten å være helt klar over det hehe;)

hvor er du fra om ejg kan spørre??

Skrevet

hehehe er godt det ikke bare er meg som trykker/taster litt feil i blant;)

jeg får nok bare ringe gyn å få en ny resept..

jeg har ikke hatt el av meg selv.. så dette er en ny erfaring for meg.. hehe;) har prøvt siden mai-08..

jeg temper ja.. hadde tenkt å teste etter el også denne mnd for å vite på forhånd når el er... men har ikke vært flink til å teste hver dag.. merker jo uansett på tempen når el har vært... syns det er greit å vite akkurat når ikm er..

merker også at det går mye utover syken og jeg har prøvt mye kortere en deg.. *føler med deg*.. blir spesielt lei meg når det er venner og bekjente som blir gravide lenge før meg og som har prøvt kortere.. kjenner ei som klagde over at hun ALDRI ble gravid.. men etter bare 5 mnd med prøving ble hun gravid.. hadde det vært meg så hadde jeg blitt overlykkelig.. men hun bare klager og syter over at hun ikke liker å gå gravid.. osv.. blir så frustrert..er sant som du sier at det er en trøst at det er mye hjelp å få for de som ikke klarer det på egenhånd...

føles godt å kunne skrive ned det som jeg tenker... hjelper igrunnen endel.. er vel slik du også har det:)

jeg er i fra stavanger... hvor er du fra?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...