Gå til innhold

Jeg dummet meg ut... Noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en vanskelig periode i livet mitt skrev jeg et par A4 sider med dårlig norsk, sendte brevet og to ringer (gifteringer) til en kjent norsk prest. Er veldig flau over dette. Men jeg tenkte som så at i desperat time trengtes desperate middler. Uansett. Han vet mitt fullenavn, er litt redd for at han skal syntes jeg er det dummeste kvinnemenneske på jord. Jeg beundrer han sånn (som forfatter), og syntes det er så urtåpelig at jeg gjorde et dårlig intrykk. Måtte bare få skrevet noen linjer om det her, her kan jeg jo heldigvis være anonym.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sex i en drosje en gang, veldig full og veldig kåt.. Noen helt annet enn det du gjorde, men jeg gremmes også hver gang jeg tenker på det.. :-(

Skrevet

Jeg strenet etter Jan Pettersen for å gi han et kyss i fylla. Herregud så dum jeg følte meg neste dag da vi møttes til frokost.

Skrevet

Jeg har dessverre trykket på reply all knappen. Kjempeflaut, da det var ment for ei venninne på lista og jeg kommenterte at en hadde fått barn litt i tidligste laget. (En gutt som var 24). Jeg dummet meg loddret ut... mener ikke at han var for ung heller. Syntes bare han var umoden og dum og jeg la den lange nesen min opp i noe jeg ikke hadde noe med. Lærte en lekse der...

Skrevet

Skjønte ikke helt det med presten. Ville du gifte deg med ham? Var det et frierbrev, og var det Bjørn Eidsvåg for eksempel?

Les så jeg griner her. Ikke av ondskap, men fordi vi har vel alle opplevd å gi fra oss verdigheten en eller annen gang.

Skrevet

HI, fikk du svar, da?

Skrevet

Hovedinnlegger her... neida ville ikke gifte meg med presten. Ville bare ha trøst og håpet at han kunne snakke et alvorsord med Gud, slik at mannen min ombestemte seg og ville ha meg. Også sendte jeg gifteringene våre i samme slengen. Det var en kjendisprest, ja.. han har skrevet masser av bøker. Vil ikke nevne navnet hans, redd for at det blir googlet også ser han dette også. Hvis det skulle skje har jeg liksom dummet meg ut igjen, for han vet nemlig hvem jeg er. Ei venninne av meg traff han i jobb og kom i snakk med han. Han husket det.. 6 år etter. Han ga ingen detaljer til henne, det skal han ha. Ikke lo han heller sier hun. Grøss så dum jeg var.

Skrevet

Jeg skrev ikke på noen retur adresse, ville ikke ha svar. Ønsket bare å fortelle historien og be om hjelp... Huff, grunnen til at jeg ble minnet på dette i dag er at jeg sitter her med den nye boken hans....

Skrevet

Ble nysgjerrig jeg nå. Hva var det du ville fortelle ham? Hva trengte du hjel med? Hva var dette med gifteringene?

Skrevet

Hvordan kunne du få hjelp, hvis han ikke hadde adressen din?

Du kan vel sende han enda et brev, og si hvor flau du er, og si at du skrev det i affekt ;o)

Prester skjønner mye mer enn du tror, og får mange "rare" henvendelser. De er vant til ganske mange ting. Så jeg tror ikke du skal være så flau som du sitter og er =o)

Skrevet

Jeg trengte ikke svar fra presten. Jeg ønsket bare at han skulle tvinge Gud, til å tvinge mannen min, til å ikke gå fra meg. Mannen min hadde funnet en ny og gikk. Jeg tok gifteringene og sendte de til han. Litt symbolsk. Jeg er ikke veldig kristen, men jeg hadde litt tro på at denne mannen bestemte over vår herre. Det gjorde han ikke, og vi ble skilt. Fremdeles trist, selv om det er lenge siden nå og jeg for lengst har funnet en ny mann.

Skrevet

hallooo, han skulle legge inn et godt ord for henne hos gud da skjønner du vel...

Hun ssier jo det! Les nå innlegget da!

Skrevet

Bare skriver først som sist, jeg er mann.

Jeg lå på rommet mitt som tennåring og lekte med støvsugern. Dessverre var ikke døren helt igjen. Da jeg var ferdig med leken min hadde døren blitt lukket av noen. Enten mamma eller pappa. Å bli tatt med buksene nede bokstavelig talt, har jeg ennå ikke kommet over.

Skrevet

Det er vel få mennesker som bestemmer over vårherre...aå jeg skjønner at du var ganske fortvilet der og da. Men denne presten aner jo ikke vhem du er, og har nok aldri tenkt på brevet siden.

Skrevet

så ikke det hun skrev 00:45, bare det hun skrev 00:47

Det var det jeg svarte på. Ikke bli så hissig. Det er ikke bra for blodtrykk og hjerteomløp.

;o)

Skrevet

Synes ikke du var dum, jeg.

Skrevet

Jeg tror tvert imot at denne presten syntes brevet ditt gjorde dypt inntrykk, på en varm måte. Han har aldri ledd av deg, og han har helt sikkert tatt godt vare på begge gifteringene.

Men det er bare gjetning. Jeg vet iallefall at som personlig kristen selv, så hadde det gjort dypt inntrykk på meg, hadde jeg mottatt et sånt brev. Og du hadde kommet til å vært på ei spesiell bønneliste for alltid etterpå.

Skrevet

Kjære HI.Du dummet det i allefall ut oven for en som har taushetsplikt. (Jeg syntes egentlig ikke at du dummet deg ut, det er det vi har prester for. De er betalt av staten for å høre på nettopp folk som har tøbbel sånn som deg) Jeg gjorde noe ganske mye værre. Jeg hadde sex med en kjendis, når en seoghør raporter satt i samme leilighet. Jeg var singel, men jeg ble flau over artikkelen som fulgte. At det er mulig, til mitt forsvar var jeg bare 16. Men uansett. Utrolig dumt gjort.

Skrevet

Du er så gjennom god du, Northernlights. Du går i allefall på min bønne liste i kveld. Natta.

Skrevet

Du tar veldig feil av meg.Jeg er på ingen måte tvers igjennom god. Men trenger veldig å være på en bønneliste ;o) så det setter jeg pris på.

Skal du høre hva jeg gjorde engang, som helt sikkert fikk en BISKOP til å le? Joda...jeg skrev til biskopen i Trondheim, jeg. Snakk om å dumme seg ut ;o)

Nå var jeg riktignok bare 11-12 år gammel når jeg satte meg ned og skrev mitt personlige brev, men likevel. Jeg skrev til han at hvis de skulle skifte ut spiret på Nidarosdomen, så ville jeg gjerne ha det, siden tippoldefaren min hadde smidd det i sin tid, for jeg ville så gjerne pynte med det på rommet mitt!

Det tok noen uker, men jeg fikk da svar =o)

Et fint kort av Nidarosdomen, og biskopen skrev at dessverre kunne jeg ikke få spiret (jernkorset på toppen, altså). Men "her har du iallefall et bilde av spiret som du er så glad i" skrev selveste biskopen til meg =o)

Har fått vite at korset er mange meter langt, tror det er 8 meter, men jeg kan huske feil...så på rommet mitt hadde det jo aldri vært plass =o)

Jaja, det var mitt brev til en "kirkelig representant"! ;o)

Skrevet

Selv om man er 28 år, har man vel ikke sex når andre er i samme leilghet? Selv om det ikke er en se&hør reporter som er der. Men du har vel lært siden da. Skjønner det var en ekkel episode i etterkant.

Skrevet

Sendte du en formell unnskyldning til alle sammen etterpå?

Skrevet

Du henvendte deg til ham som prest, og som prest har han taushetsplikt. Og han har nok vært borti mange mennesker som har gjort rare og fortvilte ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...